صادرات محصولات کشاورزی از پیمان‌سپاری ارزی معاف شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی اجازه بدهند محصولات کشاورزی از پیمان‌سپاری ارزی معاف شود.

حسین پیرموذن اظهار کرد: رفع موانع پیمان‌سپاری ارزی، فعالیت تجار و بازرگانان را در عرصه صادرات مختل کرده و تداوم این فرآیند مشکلات و موانع جدی برای صادرات کالا در استان ایجاد کرده است.

او خواستار رفع موانع پیمان‌سپاری ارزی از سوی بانک مرکزی شد و گفت: ضروری است واحد‌های کوچک و زودبازده استان تا سقف زیر یک میلیون دلار مبادلات تجاری از پیمان‌سپاری ارزی معاف شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: بخش خصوصی انتظار دارد تا مسئولان کشور بر پایه دیپلماسی اقتصادی برنامه‌ها حرکت‌های تحولی را با حذف پیمان‌سپاری ارزی برای واحد‌های کوچک و زودبازده رقم بزنند.

پیرموذن با بیان اینکه انبار و نگهداری طولانی مدت محصولات کشاورزی استان اردبیل خطر فاسد شدن را تشدید می‌کند، گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه اجازه بدهند محصولات کشاورزی از پیمان‌سپاری ارزی معاف شود تا روند صادرات این محصولات به کشور‌های همسایه تسهیل و مقرون به صرفه شود.

او تاکید کرد: محصولات کشاورزی صرفا با نگاه تولید و افزایش آن نمی‌تواند توسعه پایدار را به‌دنبال داشته باشد چرا که ممکن است نوسانات بازار بزرگترین آسیب را به کشاورزان به آن زده و آن‌ها را تا مرز ورشکستگی پیش ببرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: ایجاد یک زنجیره از مبداء تولید، فراوری، بازاریابی، عرضه و توزیع ضامن یک کشاورزی هدفمند، سود آور و توسعه بخش است ضمن اینکه برنامه‌ها و سیاست گذاری‌های اقتصادی و کشاورزی دولت هم به این سمت و سو گرایش داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.