عضویت ۸۰ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: هم اکنون بیش از ۸۰ هزار همدانی در گروه‌های سنی مختلف عضو کتابخانه‌های عمومی این استان هستند.

عاطفه زارعی گفت: این تعداد کتابخوان فعال در قالب ۷۰ کتابخانه عمومی شهری، ۴۶ باب کتابخانه عمومی روستایی و یک باب سیار شهری عضویت دارند.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۵۰ هزار جلد کتاب به شکل امانت به اعضای کتابخوانه‌های همدان تحویل داده‌ایم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به دستاورد‌های مهم در توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌های عمومی همدان، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی توسعه زیرساخت‌های کتاب و کتابخوانی بوده به گونه‌ای که تعداد کتابخانه‌های عمومی استان همدان از ۹ باب در سال ۱۳۵۷ به ۱۱۸ باب کتابخانه در سال جاری رسیده است.

زارعی گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی هر کشوری، توسعه و پیشرفت فرهنگی آن در میزان مطالعه و کتابخوانی است که البته از یک مکان مورد اطمینان و موثق، چون کتابخانه‌های عمومی نشات بگیرد که مراکز اجتماع محور در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی هستند.
او با اشاره به اینکه در هفته کتاب بیش از ۱۳۰۰ برنامه فرهنگی در نظر گرفته شده است، گفت: برای ایجاد رفتار صحیح و تغییر عادت‌های اشتباه و تبدیل آن به رفتار فرهنگی به ویژه رفتار کتابخوانی که به آرامش روحی و روانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر خواهد شد نیازمند یاری مردم و شهروندان هستیم تا خواندن را اجتماعی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.