واکنش نهاد‌های بین‌المللی به ادعا‌های رژیم صهیونیستی در مورد بیمارستان الشفاء

رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد با نیرو‌های حماس، همواره این گروه را به سوءاستفاده از اماکن و افراد غیرنظامی در جنگ به عنوان سپر دفاعی متهم کرده است.

یک روز پس از ادعا‌های ارتش اسرائیل مبنی بر یافتن تسلیحات متعلق به حماس در بیمارستان الشفاء، «ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه ۲۶ آبان در پاسخ به خبرنگاران گفت: «روایت‌های گوناگونی» در مورد بیمارستان شفا مطرح شده است و ما نمی‌توانیم به یک طرف یا طرف مقابل تکیه کنیم و این موضوع به «تحقیقات مستقل بین‌المللی نیاز دارد.»
 
اظهارات کمیسر عالی حقوق بشر در حالی مطرح شده که روز پنجشنبه هفته جاری دفتر مطبوعاتی دولت اسرائیل ادعا کرد که در حمله به بیمارستان الشفاء غزه، تونل‌های عملیاتی و خودروی بمب‌گذاری‌شده کشف شده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز پیشتر اعلام کرده بود که ما نشانه‌های قوی داشتیم که اسرای ما نزد حماس در مجتمع الشفاء نگهداری می‌شوند، اما همچنان پس از یورش به این بیمارستان، هیچ اسیری آنجا یافت نشد.

رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد با نیرو‌های حماس، همواره این گروه را به سوءاستفاده از اماکن و افراد غیرنظامی در جنگ به عنوان سپر دفاعی متهم کرده است، اما پزشکان بدون مرز، مجامع بین المللی اداره کننده بیمارستان‌های غزه و همچنین مقامات بهداشتی فلسطین، همواره استفاده از بیمارستان‌ها به عنوان مقر‌های نظامی رد کرده‌اند.

اخیرا و پس از آنکه ویدئوی منتشر شده از سوی رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) در خصوص کشف اسلحه در بیمارستان شفاء موجب راه افتادن موج اعتراض و تمسخر گسترده از سوی کاربران فضای مجازی شد، این پست از سوی اسرائیل حذف شد.

در این ویدئو با انتشار تصاویری از چند قبضه سلاح و خشاب اسلحه خالی ادعا شده بود که بیمارستان شفاء مرکز فرماندهی و انبار سلاح حماس بوده است!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار