امام جمعه قم:

جهاد تبیین وظیفه امروز بسیج است

آیت الله حسینی بوشهری گفت: امروز که صدای گلوله شنیده نمی‌شود جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی وظیفه اصلی بسیج است.

 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ،خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه قم با اشاره به میلاد حضرت زینب علی‌ها السلام گفت: حضرت زینب (س) قهرمان صحنه کربلاست و در اوج زهد و پارسایی زیست و برای ما نماد صبر و استقامت و بردباری است.

وی به مناسبت روز پرستار هم اشاره کرد و افزود: از مسئولین تقاضا دارم پیام بنده را به وزیر بهداشت مخابره کنند که به پرستاران رسیدگی شود تا در پیچ و خم زندگی نمانند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری سالروز آزادسازی سوسنگرد را تبریک گفت و افزود: درود بر حماسه آفرینان و شهدای گرانقدر بخصوص شهدای قم و شهید سرلشگر مهدی زین الدین و برادرش شهید مجید زین الدین.

امام جمعه قم همچنین ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: اگر امروز در لبنان و یمن و غزه سخن از مقاومت است بعد از آنکه سازش کاران به حاشیه رفتند؛ الهام بخش آن‌ها همان بسیج است.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه برای دفاع از مرز و مصالح کشور و انقلاب اسلامی همه باید بسیجی باشیم تصریح کرد: امروز که صدای گلوله شنیده نمی‌شود جهاد تبیین، جهاد خدمت، جهاد امیدآفرینی در جامعه باید ویژگی و وظیفه‌ی اصلی بسیج باشد.

جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی وظیفه اصلی بسیج است

خطیب جمعه قم به دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز پیش اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس جایگاه خاصی دارد و باید کسانی انتخاب شوند که با ریل گذاری صحیح و هم افزایی با دولت مشکلات مردم را حل کنند.

وی افزود: برگزاری انتخابات پرشور را وظیفه همه دانست چنانچه شرکت در انتخابات آبروی ملی و انقلابی ماست.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل درباره حوادث غزه پرداخت و افزود: بیش از ۴۰ روز است شوخی نیست که رژیم صهیونیستی جنایت عظیم و هولناکی را مرتکب می‌شوند، و مردم دنیا فهمیدند نسل کشی، کودک کشی، ویران کردن خانه بر سر زن و کودک و بچه‌هایی که در رحم مادر بودند، این‌ها دستاورد بزرگ ناتو آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان است.

وی گفت: هرچند دلمان با دیدن تصاویر جنایات به درد می‌آید، اما آن‌ها چه در نبرد هوایی که بی گناهان را هدف قرار می‌دهند و چه در نبرد زمینی شکست خورده اند.

امام جمعه قم با بیان اینکه امروز آزادی خواهان دنیا در جلوی کاخ سیاه آمریکا و سایر شهر‌های دنیا جمع شدند و به سردمداران غرب گفتند شما ۷۵ سال سر ما کلاه گذاشتید و دروغ گفتید پس «مرگ بر اسرائیل» گفت: رژیم صهیونیستی در اتاق‌های بیمارستان چه می‌کند؟ این پیروزی است؟ نه این اوج استیصال و شکست است.

وی افزود: آن‌ها به دنبال پیروزی سریع بودند بنابراین با تمام قوا آمدند ناتو آمد آمریکا آمد ناو‌ها آمدند، مگر غزه چند کیلومتر است ما عامل اصلی این جنایات را آمریکا می‌دانیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه عملیات «طوفان الاقصی» کار بزرگی بود گفت: دلیل این عملیات جنایت‌های بیشمار رژیم صهیونیستی از جمله هتک حرمت به مسجد الاقصی، تشدید محاصره غزه طی ۱۶ سال، فشار بر فلسطینی‌های کرانه باختری، به اسارت گرفتن بیش از ۵ هزار فلسطینی در زندان‌های مخوف اسرائیل و عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با اعراب و به ویژه برخی کشور‌ها ست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار