سومین گردهمایی فعالان فرهنگی، رسانه ای آغاز شد

مسئول نهضت پیشرفت بانوان کرمانشاه از برگزاری سومین گردهمایی فعالان فرهنگی، رسانه‌ای در استان خبر داد.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان کرمانشاه از برگزاری سومین گردهمایی فعالان فرهنگی، رسانه‌ای، فضای مجازی و پژوهشی با حضور مسوول نهضت پیشرفت بانوان کرمانشاه خبر داد.

زهرا اسماعیل نژاد اظهار کرد: سومین گردهمایی فعالان فرهنگی، رسانه‌ای، فضای مجازی و پژوهشی به منظور بررسی چالش‌ها و راهکارهای جهانی شدن اربعین حسینی به همت کمیته‌های فرهنگی ایران و عراق (ستاد فرهنگی اربعین) با حضور جمعی از مسئولان و فعالان اربعینی از کشورهای ایران، عراق، هند، آفریقا، تاجیکستان، آذربایجان، سوریه، ترکیه، پاکستان و افغانستان در مشهد مقدس در روز ۲۵ و ۲۶ آبان ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: در همایش و اجلاسیه فعالان حوزه فرهنگی و پژوهشی تمدن نوین اسلامی در سایه جهان شدن مورد بررسی قرار گرفته و برنامه‌های عملیاتی برای تحقق این امر و نقش کشورهای اسلامی در انعکاس اربعین حسینی تبیین خواهد شد.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان استان کرمانشاه به حضور خود در اجلاسیه فعالان اربعین ایران و عراق در رواق جمهوری سالن دارالرحمه حرم امام رضا (ع)، تصریح کرد: در استان کرمانشاه بانوان حضور فعال و مؤثری در ایام اربعین داشته و با خدمت در مواکب، راه اندازی پویش‌ها و مسابقات در حوزه‌های مختلف، نقش مبلغات، آموزش‌ها و حلقه‌های گفتمان محور و خدمات درمانی و رفاهی به عنوان استان هدف در ایام اربعین فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه قدم‌های مؤثری در راستای تمدن سازی و زمینه ظهور برداشته خواهد شد، گفت: مجموعه‌های مردمی بایستی بر همین اساس بدانند که باید از این فرصت برای توسعه معارف و فرهنگی بینش اسلامی در جهان استفاده کرد و با شناسایی ظرفیت‌ها در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت شود.

اسماعیل نژاد در پایان خاطر نشان کرد: راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی اربعین در حوزه‌های فرهنگی، آموزش، بانوان، کودک و نوجوان رسانه و فضای مجازی، اتباع و زائران ترانزیت، ارتباطات بین‌الملل، مراسم و محافل، پژوهش و همایش‌ها، تبلیغی و طرح تکریم و آموزش در دستور کار سال آینده ما خواهد بود و با نشست‌های تخصصی حوزه زنان به دنبال راهکارها برای تبلیغ این حماسه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.