ژاپن و کره جنوبی برای پاسخ مشترک به تهدیدات کره شمالی توافق کردند

سران کره جنوبی و ژاپن توافق کردند که به طور سه جانبه و همراه با آمریکا در زمینه چالش‌های منطقه‌ای و جهانی همکاری کنند و به تهدیدات هسته‌ای کره شمالی پاسخ دهند.

خبرگزاری کیودو نیوز اعلام کرد فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن و یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی نسبت به گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و محدود نکردن آن به امنیت و اقتصاد ابراز امیدواری کردند.

وزارت امورخارجه ژاپن اعلام کرد سران این دو کشور توافق کردند که نظمی «آزاد و باز» را در منطقه هند-آرام حفظ و تقویت کنند.

ایشان همچنین توافق کردند که بایکدیگر برای مقابله با درگیری‌های خاورمیانه و جنگ اوکراین تلاش کنند. سال آینده میلادی، ژاپن و کره جنوبی اعضای موقت شورای امنیت سازمان ملل خواهند بود.

فومیو کیشیدا بعد از این نشست دوجانبه گفت: به همراه رئیس جمهور یون، روابط دوجانبه خود را در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی پیش برده ایم و امیدوارم که آن را بیشتر از قبل پیش ببریم.

یون سوک یول گفت: جناب نخست وزیر، من از اینکه تا به اینجای سال ۷ نشست با شما داشته ام، خرسندم. ما اعتماد دوجانبه را تقویت کرده ایم و روابط بسیار مثبت کره جنوبی-ژاپن را پیش برده ایم.

فومیو کیشیدا و یون سوک یول هم اکنون برای شرکت در نشست سران کشور‌های آسیا-اقیانوسیه به میزبانی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سان فرانسیسکو حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار