نشست علمی بین‌المللی انستیتوت طبی فرانسه در کابل

نشست علمی بین‌المللی انستیتوت طبی فرانسه برای مادران و اطفال با حضور پزشکان داخلی و خارجی در کابل برگزار شد.

سیزدهمین نشست علمی بین‌المللی انستیتوت طبی فرانسه برای مادران و اطفال در کابل برگزار شد.

عزیز احمدجان، رئیس انستیتوت طبی فرانسه برای مادران و اطفال موسوم به شفاخانه فرانسوی‌ها گفت ۱۰۰ پژوهش ملی و بین‌المللی در این نشست با حضور پزشکان داخلی و خارجی برای مبادله اطلاعات و دست‌آوردهای پزشکان برگزار شد.

عبدالتواب بریالی، رئیس تشخیص و خدمات کیفیت در این شفاخانه گفت: «حدود ۱۰۰ تحقیق ارسال شد؛ که ۴۹ تحقیق مطرح شد و ۵۰ تحقیق دیگر به شکل پوستر در بیرون نشست  ارائه شد.»

شماری از پزشکان که پژوهش‌های شان در این نشست به اشتراک گذاشته شد پخش و نشر این پژوهش‌ها را در بخش بهداشت برای شهروندان و پیشرفت سکتور بهداشتی سودمند می‌دانند.

هم‌زمان با این، وزارت صحت عامه نیز انجام پژوهش‌ها در راستای ارایه خدمات معیاری بهداشتی را در کشور سودمند دانسته و از تلاش‌ها برای فراهم ساختن زمینه‌های پخش و نشر این پژوهش‌ها اطمینان داده است.

پیش از این نیز مسئولان شفاخانه فرانسوی‌ها تاکید کرده‌اند که برای ارتقای سکتور بهداشتی افغانستان راهکارهای را در نظر گرفته‌اند تا بربنیاد آن در آینده بتوانند زمینه‌ آموزش‌های تخصصی را برای پرستارها و قابله‌ها نیز فراهم سازند.

این درحالیست که سازمان بهداشت جهانی در توئیتی اعلام کرد روزانه ۱۶۷ کودک در افغانستان به علت ابتلا به بیماری‌های قابل پیشگیری جان خود را از دست می دهند.

سازمان بهداشت جهانی خواستار اقدام فوری برای نجات جان نوزادان و بهبود سلامت مادران و کودکان در افغانستان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار