فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در خدمت گردشگری

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان از انعقاد تفاهم نامه مشترک با اداره کل فرودگاه‌های استان در راستای تقویت گردشگری خبر داد.

محمدهادی طهرانی مقدم گفت: در راستای تعامل بین دستگاهی با هدف ایجاد زمینه مشارکت و همکاری دو سوی و به منظور بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های ملی و بین المللی و توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اراضی متعلق به فرودگاه استان سیستان و بلوچستان به جهت تقویت صنعت گردشگری و معرفی استان این تفاهم نامه به امضا رسید.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان کرد: فرودگاه‌ها همواره پیشرو و دروازه ورود و خروج گردشگران هستند و ضرورت دارد تا این درگاه‌ها به تصاویر و نماد‌های بومی، آثار و صنایع دستی استان به جهت معرفی ظرفیت‌های استان زینت داده شوند.

طهرانی مقدم خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش هتل‌های فرودگاهی، جانمایی برای خدمات cip، برگزاری دوره‌های آموزش خلبانی و فعالسازی پرواز‌های تفریحی متناسب با زیرساخت‌های موجود در سطح استان می‌تواند باعث جذب گردشگر شود.

وی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی و بکر منطقه خاش و تفتان و ضرورت فعال سازی فرودگاه آن منطقه در توسعه گردشگری عنوان کرد: با معرفی بستر سرمایه گذاری در پرواز‌های تفریحی در این فرودگاه می‌توان به فعالسازی آن کمک کرد و رونق گردشگری در این منطقه را افزایش داد؛ از این رو این اداره کل آمادگی دارد به جهت تسهیل صدور مجوز‌ها و رونق این صنعت با همکاری اداره کل فرودگاه‌های استان اقدام مشترک انجام دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان وبلوچستان نیز اظهار کرد: ارتباط میراث فرهنگی و فرودگاه‌ها یک ظرفیت مغفول، اما لازم می‌باشد که باید تقویت شود و انعقاد تفاهم نامه‌های علمی و عملی در پیشبرد این هدف بسیار تاثیر گذار است.

خسروی افزود: سیستان وبلوچستان به لحاظ داشتن موقعیت جغرافیایی ویژه و برخورداری از جاذبه‌های توریستی و گردشگری در دنیا کم نظیر است که پیشرفت و تقویت آن‌ها باید به طور مستدام و ثابت جزو راهبرد‌های کلان پژوهشی و عملی دولت‌ها باشد تا این صنعت درآمد زا به بلوغ کامل برسد.

به گفته خسروی، فرودگاه‌های استان نیز با تمام توان و ظرفیت در جهت معرفی و پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان در کنار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار