طب سنتی ایرانی در قانون جوانی جمعیت جانمایی شده‌است

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اهمیت توجه به طب سنتی گفت: در قانون جوانی جمعیت بحث طب سنتی ایرانی جانمایی شده‌است.

نفیسه حسینی‌یکتا روز پنجشنبه درنشست تخصصی این نمایشگاه در قم گفت: براین اساس زوج‌هایی که در کلینیک سطح دو ناباروری خدمت دریافت می‌کنند مکلف هستند حداقل یک‌بار از ظرفیت طب سنتی ایرانی استفاده نمایند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد: همچنین درتلاش هستیم چهار خدمت از طب سنتی ایرانی را زیر پوشش بیمه قراردهیم تا افرادی که تحت پوشش بیمه‌ای هستند بتوانند از این خدمت بهره‌مند شوند.

حسینی یکتا گفت: رهبر فرزانه انقلاب درخصوص استفاده از طب سنتی ایرانی تاکید بسیاری داشته‌اند و ما وظیفه داریم تاکید ایشان را مورد توجه قرار دهیم.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و درمان گفت: درحال حاضر در حوزه آموزش هشت دانشکده و ۱۲ گروه آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند؛ همچنین همه دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای دانشکده طب سنتی ایرانی و مکمل می‌باشند.

حسینی یکتا افزود: طی سال‌های اخیر در برنامه‌های توسعه پنجم، ششم و هفتم نسبت به موضوع طب سنتی ایرانی نکاتی ذکر شده که نشان‌دهنده اهمیت این مسئله است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: در بخش پژوهش نیز رشد ۴۰۰ درصدی روند انتشار مقالات را در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ رقم زده‌ایم.

او  ادامه داد: طرح احیای میراث مکتوب طب سنتی ایرانی نیز انجام شده که در این راستا دو هزار کتاب و رساله اصلاح شده‌است.

حسینی یکتا تصریح کرد: تا پایان سالجاری وزارت بهداشت و درمان موظف است شبکه بهداشت کشور را زیر پوشش طب سنتی ایرانی قرار دهد، این قانون از سال ۱۴۰۱ به ما ابلاغ شده و وزارتخانه درتلاش است تا این امر را محقق سازد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و درمان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: دراین اداره‌کل در سال‌های اخیر درخصوص طب سنتی ایرانی دیدار‌های بسیاری با مراجع عظام تقلید و اساتید برجسته حوزه همچون آیت‌الله مکارم شیرازی و سایر مراجع تقلید داشته‌ایم.

حسینی‌یکتا در گفت: در دولت سیزدهم روند و دید دولت نسبت به طب سنتی ایرانی مثبت و رو به جلو بوده و ما در وزارت بهداشت اقدامات مهم و تاثیرگذاری در این حوزه انجام داده‌ایم.

نمایشگاه روایت پیشرفت با هدف انعکاس دستاورد‌های دو ساله وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، صمت، کشور، بهداشت، نفت، ارتباطات، اقتصاد و همچنین راه و شهرسازی به همت مرکز ارتباطات دولت و روحانیت از ۲۳ آبان آغاز شده و تا بیست‌وهفتم ماه جاری در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم پذیرای روحانیان و فضلای حوزه علمیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.