تصویب بودجه آمریکا بدون بودجه اضافی برای تل‌آویو و کی‌یف

کنگره آمریکا لایحه بودجه دولت جو بایدن را بدون بودجه اضافی حمایت از اوکراین و رژیم صهیونیستی تصویب کرد.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که سنای آمریکا به لایحه بودجه دولت برای تمدید فعالیت دولت این کشور رأی مثبت داد، اما این لایحه شامل هیچ گونه کمک اضافی به رژیم صهیونیستی و اوکراین نمی‌شود.

بر اساس گزارش النشره، پیش نویس قانون قرار است پس از تصویب در مجلس نمایندگان و سنا برای امضا به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ارسال شود. مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تامین مالی دولت را با ۳۳۶ رای موافق و ۹۵ رای مخالف به تصویب رساند. بودجه موقت قرار بود فردا جمعه ۲۶ آبان ماه به پایان برسد.

شایان ذکر است که بایدن خواهان اختصاص ۱۰۶ میلیارد دلار برای کمک‌های بلندمدت به رژیم صهیونیستی و اوکراین بود، اما به نظر نمی‌رسد حمایت روشنی در کنگره از این درخواست وجود داشته باشد.

پیش از این، در آستانه ماه اکتبر، کنگره آمریکا که نتوانسته بود بر سر لایحه بودجه کلی به اجماع برسد، یک لایحه بودجه موقتی تصویب کرد تا بتواند از تعطیلی دولت آمریکا جلوگیری کند. اگر دولت آمریکا تعطیل شود، کارمندان آن باید به مرخصی اجباری و بدون حقوق بروند. آخرین بار این اتفاق در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ رخ داد که دولت فدرال بیش از یک ماه تعطیل شد و این امر ۱۱ میلیارد دلار هزینه داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار