افزایش قیمت‌ها در اراضی اشغالی در پی عملیات طوفان الاقصی

اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر شاخص قیمت مصرف‌کننده (تورم) افزایش داشته است.

اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی از افزایش قیمت کالا‌ها در اراضی اشغالی پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در ۷ اکتبر و تداوم حملات خونین رژیم اشغالگر به غزه خبر داد.

طبق گزارش این مرکز که شاخص قیمت مصرف‌کننده (تورم) از اوایل اکتبر تاکنون ۰.۵ درصد و طی ۱۲ ماه گذشته ۳.۷ درصد افزایش یافته است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که شاخص قیمت در اراضی اشغالی به‌دلیل جنگ غزه نیم درصد بیش از حد انتظار افزایش یافت. این روزنامه تاکید کرد که «همه کسانی که فکر می‌کردند کاهش مصرف و فضای جنگی منجر به کاهش قیمت می‌شود، در اشتباه بودند».

اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با آغاز جنگ، به دلیل تعطیلی فروشگاه‌ها، توقف خدمات، محدودیت تردد قیمت‌ها بیش از آنچه تصور می‌شد، افزایش یافته است.

روز دوشنبه، آژانس رتبه‌بندی اعتباری «استاندارد اند پورز» به اسرائیل در خصوص اوضاع بدتر از انتظار وزارت دارایی و بانک اسرائیل که به‌دلیل جنگ با غزه بروز کرده، هشدار داد.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد که اسرائیل در اکتبر گذشته کسری بودجه ۲۲.۹ میلیارد شکل (۶ میلیارد دلار) را به‌دلیل افزایش هزینه‌های جنگی که در نوار غزه به راه انداخته است، ثبت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار