۱۹ میلیون و ۱۴۱ هزار دلار کالای غیرنفتی از محلات صادر شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات گفت: ۱۹میلیون و ۱۴۱ هزار و ۱۹۳دلار کالای غیر نفتی امسال از این شهرستان به کشورهای هدف صادر شد.

محمد جمالعباسی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات گفت: محموله‌های صادراتی این شهرستان به کشورهای امارات، کنیا، بلغارستان، عراق، ترکیه، هند، پاکستان، ویتنام، تاجیکستان، قزاقستان و ایتالیا صادر شده است.

وی اظهار کرد: ۱۶۷ هزار و ۲۰۰ قطعه انواع ماهیان زینتی به ارزش ۷۹هزار و ۱۹۰ دلار بخشی از صادرات این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره صمت محلات بیان کرد: ۹ میلیون دلار گل و گیاهان زینتی به شکل مستقیم از این شهرستان صادر شد.

جمالعباسی اضافه کرد: ۱۱ هزار و ۳۵۴ تن دوده صنعتی نیز به ارزش ۹ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۲۷۰ دلار به شکل مستقیم از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

وی گفت: ۶ هزار مترمربع عایق رطوبتی به ارزش هفت هزار و ۷۲۳ دلار و سه هزار و ۵۷۵ تن پارافین صنعتی به ارزش ۳۷۱ هزار دلار،بخش دیگری از صادرات محلات در سال جاری بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات با بیان اینکه این شهرستان قطب اصلی پرورش ماهیان زینتی در کشور است، افزود: این شهرستان رتبه نخست در تنوع گونه‌های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد.

جمالعباسی یادآور شد: دوده صنعتی ، گل و گیاه و پارفین صنعتی به ترتیب رتبه اول تا سوم صادرات شهرستان را شامل می شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان محلات در حوزه تجارت و صادرات از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، گفت: شناخت دقیق این ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی از طریق افزایش فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری موجب افزایش صادرات محلات می‌شود.

شهرستان محلات با ۵۵ هزار نفر جمعیت از توابع استان مرکزی است که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری اراک واقع شده و قطب تولید سنگ نما، ماهی و گل و گیاه زینتی کشور محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.