امضا قرارداد ۵۰۰ میلیارد تومانی در حوزه تجهیزات حفاری

دستیار معاون علمى و فناورى رئیس جمهور از امضا قرارداد ۵۰۰ میلیارد تومانی با شرکت‌های بزرگ بین المللی و داخلی در حوزه تجهیزات حفاری خبر داد.

سلطان علی، دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در توسعه بازار دانش بنیان‌ها گفت: با توجه به ظرفیت سنجی که از سال گذشته بین شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته بالغ بر ۹ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور داریم که نقاط قوت این شرکت‌ها و ظرفیت بازار داخلی و خارجی آن‌ها را به خوبی شناخته‌ایم. بازار‌های شرکت‌های دانش بنیان به ۳ بازار دستگاه دولتی، شرکت‌های خصوصی و مجموعه‌های خصولتی تقسیم شده اند.

او افزود: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در بحث همکاری با دستگا‌های دولتی سطح کشور برنامه‌ای را تعریف کرده که پیشتاز آن وزارت نفت، وزارت صمت و وزارت کار است. معاونت علمی با این سه دستگاه دولتی قرارداد‌هایی را امضا کرده که شرکت‌های دانش بنیانی که ظرفیت همکاری با این دستگاه‌ها را دارند به این ارگان‌ها معرفی شوند. 

سلطان علی بیان کرد: در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ موافقت نامه‌ای بین وزارت نفت و معاونت علمی امضا شد که این اطمینان را به ارگان‌ها می‌دهد که شرکت دانش بنیان معرفی شده به آن‌ها دارای ظرفیت بوده و از جهتی بازار فروش این شرکت‌ها تامین می‌شود. در روز‌های آینده قرارداد ۵۰۰ میلیارد تومانی با شرکت‌های بزرگ بین المللی و داخلی در حوزه تجهیزات حفاری امضا خواهد شد.

کیوان کهزادی، تولید کننده تجهیزات حفاری هم با اشاره به سیستم حفاری دورانی کنترل پذیر گفت: تجهیز هدایت پذير دورانی حفاری، تجهیزی است که امکان حفاری فاصله‌های زیاد را دارد. کاربرد این تجهیز نه تنها برای میادین مشترک حائز اهمیت بوده بلکه سرعت حفاری چاه‌های کنونی را ۴ الی ۵ برابر افزایش مى دهد. 

دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در توسعه بازار دانش بنیان‌ها بیان کرد: ۱۹ بهمن سال گذشته ۷ شرکت دانش بنیان در حوزه نفت تفاهم نامه‌ای به ارزش ۲ میلیارد دلار امضا کردند. تجهیز هدایت پذیر دورانی به عهده یکی از شرکت‌های طرف تفاهم نامه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار