مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس خبر داد

توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در ایلام

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در ایلام خبر داد.

علی عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در مراسم جانمایی پارک پرو پروپیلن در منطقه آزاد مهران اظهار کرد: راه اندازی پارک پلی پروپیلن در سفر رییس جمهور در دور اول به این استان مورد تاکید قرار گرفته است که بعد از کار کارشناسی‌ها و بررسی‌های لازم، منطقه آزاد مهران برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به لزوم مشوق‌های لازم برای سرمایه گذاری، افزود: زمین مورد نیاز برای جانمایی پارک پتروشیمی بایستی دارای ویژگی‌های خاصی از نظر فنی و موقعیتی باشد به نظر ما منطقه آزاد مهران که امروز از آن بازدید شد، برای اجرای طرح پارک پرو پروپیلن مناسب است.

عسکری با اشاره به اینکه با رایزنی‌هایی که استاندار ایلام نیز انجام داده مقدمات تامین خوراک برای این پارک فراهم شده است، مطرح کرد: مشکلی برای راه اندازی این پارک در استان و منطقه مهران نداریم و مقدمات اجرای این طرح را فراهم خواهیم کرد و در آینده بتوانیم مقدمات اجرایی شدن آن‌را فراهم کنیم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر اینکه فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی جزو اهداف راهبردی نظام است، اظهار کرد: پتروشیمی یک مزیت نسبی است و جمع آن با پارک و صنایع پایین دستی، می‌تواند پدیده‌ای موفق را در استان ایلام رقم بزند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.