عضو تشخیص مصلحت نظام:

ویژگی‌های شخصیتی بانوی مبارز مرضیه دباغ بیشتر به جامعه معرفی شود

آقامحمدی گفت: بانوی مبارز مرحومه خانم دباغ افتخار زنان ایران اسلامی است که باید بیشتر به جامعه به ویژه نسل جوان معرفی شود.

 علی آقامحمدی در آیین نکوداشت بانوی فرمانده خانم دباغ  گفت: زنان ما باید از این زن انقلابی و مبارز الگو بگیرند چراکه راه ما باید راه فاطمه زهرا (س) و این بانوان نمونه باشد.

او گفت: این بزرگداشت فرصتی است تا ما خودمان را تغییر دهیم و از این افراد و مفاخر به عنوان الگو استفاده کنیم.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: برگزاری این بزرگداشت باید منشاء تحول در همدان و زنان باشد تا خود را به عنوان محور جامعه معرفی کنند.

آقا محمدی پیشنهاد داد تا برگزاری جلسات قرآن در ۱۷۰ نقطه از شهر به نام خانم دباغ برگزار شود.

او با اشاره به حدیث کساء گفت: خداوند در این حدیث پنج تن را معرفی می‌کند که محور آن حضرت فاطمه زهرا (س) است و می‌فرماید این‌ها پدر، همسر و فرزندان فاطمه (س) هستند و این موضوع نشان می‌دهد که زن در هر جایگاهی باشد چه دختر، مادر و همسر فرقی ندارد و محور جامعه است.

عضو تشخیص مصلحت نظام خطاب به مردان گفت: زن محور جامعه است و خداوند شرافت فاطمه گونه بودن را به زنان داده است چراکه این نگاه دین ما است و باید مورد توجه قرار گیرد.

آقا محمدی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی بانوی انقلابی خانم دباغ گفت: مرحومه مرضیه حدیدچی (دباغ) دختری لایق برای پدر و مادر، همسری قابل برای شوهر و مادری نمونه برای هشت فرزند خود بود.

او گفت: این زن انقلابی از موسسان سپاه همدان و رزمنده دفاع مقدس و نمونه کامل زنان در دوران ما در انقلاب و بعد از انقلاب بود که توانست با تلاش و کوشش اخلاق و فقه را فرا بگیرد.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: شجاعت این بانوی بزرگ کمتر از مردان نبود و این بانو برای همراهی امام راحل خود را به نجف رساند و به عنوان یک محافظ با امام خمینی (ره) راهی پاریس شد.

آقا محمدی گفت: این بانوی انقلابی علاوه بر مدیریت منزل و نگهداری از چندین فرزند نماینده مجلس هم بود و در سخت‌ترین شرایط زندگی را به خوبی مدیریت می‌کرد.

او با اشاره به ویژگی‌های سخصیتی این بانوی مبارز، ادامه داد: وی هنگامی که در زندان‌های ساواک بود و دخترش را شکنجه می‌دادند تا او را بشکنند به زینب کبری (س) اقتدا و مقاومت کرد.

 مرضیه حدیدچی معروف به دباغ در سال ۱۳۱۸ در خانواده‌ای مذهبی و فرهنگی در شهر همدان متولد و رشد کرد او تحصیلات خود را در مکتب خانه آغاز کرد و از معلومات پدرش علی پاشا حدیدچی که فردی فاضل و معلم اخلاق در محافل مذهبی بود در یادگیری قرآن و نهج البلاغه بهره فراوان برد.

در وصف بانو دباغ رهبری فرزانه انقلاب فرمودند: «بانوی مبارز و انقلابیِ خستگی ناپذیر» لقبی که در کنار دیگر القاب، چون مادر انقلاب، زنی از تبار الوند را در دل‌ها جاویدان کرد.

مرضیه حدیدچی (دباغ) از مبارزان پیشگام انقلاب اسلامی ۲۷ آبان ماه سال ۹۵ پس از گذراندن دوره بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) دارفانی را وداع گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.