بازگشت کارخانه پوشش رشت به چرخه تولید

رئیس کل دادگستری گیلان در بازدید از کارخانه پوشش رشت گفت: این شرکت با حمایت قضایی احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان امروز از بخش‌های مختلف کارخانه پوشش رشت بازدید کرد.

او گفت: مسئولان عالی قوه قضائیه و همکاران قضایی گیلان با همت و پیگیری‌های مستمر این شرکت تعطیل شده و به غارت رفته را به بیت المال بازگرداندند.

به گفته رئیس کل دادگستری گیلان، کارخانه پوشش در روزگاری نه چندان دور با ۳ هزار کارگر به امر تولید در این کشور مشغول بود و طی مدت زمانی به دلایل مختلف به حالت تعطیل درآمد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: این شرکت ۱۰۰ درصد با حمایت قضایی احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.

او تصریح کرد: از این پس نیز سرمایه گذار اصلی موظف است تا به تعهدات خود در راستای احیای فاز‌های مختلف کارخانه پوشش رشت عمل کند.

رئیس شورای قضایی گیلان همچنین گفت: اکنون بعد از احیای کارخانه حدود ۱۱۲ نفر در این واحد مشغول به کار هستند. 

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: شرکت آتیه دماوند که در حال حاضر سرمایه گذار این کارخانه است باید با تزریق نقدینگی ظرفیت اشتغال را تا ۱۰۰۰ نفر افزایش دهد. 

به گفته او، به زودی نشستی در دادگستری استان با حضور مدیران این شرکت برگزار خواهد شد تا تأمین اعتبار برای ایجاد سالن‌های مورد نیاز و فضای کارگاهی صورت گیرد و سالن ۸ هزار متری که در سفر رئیس جمهور به گیلان کلنگ زنی شد، عملیاتی شود.

بازدید از کارخانه پوشش رشت

کبری مهرورز، سرپرست شرکت صنایع پوشش رشت هم در این بازدید گزارشی از روند احیا و فعال سازی بخش‌هایی از این مجموعه ارائه کرد و گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۵ تن انواع محصولات حوزه نساجی و پوشاک در این شرکت تولید می‌شود و توسعه روزافزون آن به همکاری همه دست اندرکاران دولتی نیاز دارد.

بازدید از کارخانه پوشش رشت

به گفته کارشناسان، حداقل ۷ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های هدررفته شرکت صنایع پوشش با پیگیری‌ها و اقدامات به موقع دستگاه قضایی به دولت بازگردانده شده و اگر یک هفتم این سرمایه برای توسعه بخش‌های مختلف تولیدی شرکت صنایع پوشش رشت تخصیص یابد، رونق اقتصاد و اشتغال در مرکز استان به نحو چشمگیری ارتقا خواهد یافت.

کارخانه پوشش نزدیک فرودگاه رشت و در مسیر منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.