میزان پایین مطالعه در یزد/ گرانی کتاب یا فضای مجازی؟

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: به رغم اینکه فضا‌های مناسب برای کتابخوانی فراهم شده است، اما آمار مطالعه کتاب و کتابخوانی در استان مناسب نیست.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: در کشور و توسط ارگان‌های مختلف، آمار‌های متفاوت اعلام می‌شود و هر کسی بر اساس تجزیه و تحلیل خود از ۲ دقیقه در سال تا ۷۹ دقیقه در روز را عنوان کرده است.

او ادامه داد: به طور کلی سرانه مطالعه کتاب در کشور مناسب نیست و حتی نرم افزار‌ها و فضای مجازی هم هنوز تغییری در این زمینه نداده است؛ در شهرستان یزد ۲۵ کتابخانه وجود دارد، اما آن گونه که باید مردم مراجعه ندارند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: انتظار است مراکز علمی و دانشگاهی و حوزه‌های علمیه، مردم را برای مطالعه و کتابخوانی ترغیب کنند و استفاده بهتری از کتابخانه‌ها صورت گرفته و آمار مطالعه و کتابخوانی در یزد افزایش یابد.

سیفی ادامه داد: امروز ۲۴ آبان ماه روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است و ضمن تبریک به همه فعالین این عرصه امیدواریم شاهد حضور بیشتر مردم در این حوزه باشیم و در اسلام نیز کتاب به اندازه‌ای اهمیت دارد که معجزه بزرگ پیامبر اسلام (ص) کتاب قرآن کریم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.