مهدی رضایی:

کمتر از ۵ درصد اتباع دارای بیمه سلامت هستند

مهدی رضایی ضمن اعلام این خبر که کمتر از ۵ درصد اتباع دارای بیمه سلامت هستند گفت با وجود افزایش تعداد اتباع و مهاجرین اما کمک‌های بین المللی سیر نزولی دارد.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران درباره تعداد اتباع مجاز دارای بیمه سلامت گفت: کمتر از ۵ درصد اتباع در ایران بیمه سلامت هستند که جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر می‌شوند.

مهدی رضایی افزود: اتباع خارجی و مهاجرین باید از کمک‌های بین المللی برخوردار باشند، اما در کشور ما با وجود اینکه تعداد اتباع و مهاجرین افزایش دارند، کمک‌های بین المللی سیر نزولی دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش کمیساریای عالی سازمان ملل بودند، ادامه داد: این تعداد در سال جاری به ۹۵ هزار نفر کاهش یافته است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در بیمه با این مشکل مواجه هستیم که این افراد اغلب بیماران پرمخاطره و پرهزینه هستند که برای بیمه هزینه بیشتری به همراه دارد و جزو صندوق بیماری‌های خاص به حساب می‌آیند.

وی افزود: باید همه اتباع در کشور به درستی شناسایی شوند و سازمان‌های بین المللی ساز و کار مشارکت و همراهی بیشتری برای حمایت از این افراد به کار ببرند.

رضایی گفت: حق بیمه اتباع دو برابر حق بیمه ایرانی است که بخشی را کمیساریای عالی پناهندگان و بخشی را دولت ایران و بخش اندکی را خود اتباع پرداخت می‌کنند و تداوم این وضعیت برای سازمان بیمه سلامت مشکل است.

وی افزود: عمده این افراد جزو بیماران خاص هستند و عمده هزینه آنها ۱۰ برابر یک بیمار عادی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار