رودخانه های ساوجبلاغ و چهارباغ لایروبی شد

مدیر امور منابع آب شهرستان های ساوجبلاغ و چهارباغ استان البرز گفت: عملیات لایروبی رودخانه های فصلی و دائمی و کانال های آب این ۲ شهرستان با هدف پیشگیری از جاری شدن سیلاب انجام شد.

مصطفی سلطان آبادی گفت: در اجرای طرح پیشگیری از جاری شدن سیلاب، رودخانه های اردهه ، ولیان ، کوهسار ، فشند ، سرخاب ،کردان ، برغان و سایر مسیل ها در ساوجبلاغ و چهارباغ در عملیات جهادی پاییزی لایروبی و ایمن سازی شده است.

او افزود: یک هزارو۲۰۰ متر از طول رودخانه کوهسار به علت خطر سیل به طور کامل ایمن سازی و لایروبی شد. یک و نیم کیلومتر کانال کشاورزی در کوهسار ساجبلاغ لایروبی و مرمت شده است .

مدیر امور منابع آب شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد گفت: سرشاخه های رودخانه سرخاب به علت تخلیه نخاله ها دچار انسداد شده بود که حدود سه کیلومتر به عرض ۳۰متر و عمق ۸۰ سانتی متر از پسماندها پاکسازی و ایمن سازی شد.

این مسوول بیان کرد : رودخانه های خور و فشند با همکاری شورا و شهرداری های شهرستان ساوجبلاغ در تابستان امسال پاکسازی و نقاط سیل خیز آنها رفع خطر شد.

سلطان آبادی گفت: طرح ایمن سازی کامل رودخانه های ۲ شهرستان ساوجبلاغ و چهارباغ به عنوان یک برنامه ملی برای سال آینده در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: امسال ۱۰ میلیارد ریال صرف لایروبی رودخانه های این ۲ شهرستان در قالب طرح جهادی و اضطراری هزینه شد که برای تکمیل حلقه ایمن سازی این رودخانه ها ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

این مسوول گفت: اکنون طرح مرمت شبکه آبیاری کردان شامل هشتگرد ، نظرآباد، کردان و چهارباغ در دست اقدام قرار دارد.

مدیر امور منابع آب شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد ادامه داد: حاشیه برخی رودخانه ها به دلیل مجاورت با محدوده شهری در هشتگرد برای جلوگیری از طغیان و غرق شدگی در فصل بارش حفاظ کشی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.