مدیرکل امور مالیاتی استان یزد:

ارسال فاکتور الکترونیکی برای اشخاص حقوقی الزامی است

نجف زاده گفت: اشخاص حقوقی مکلف به ارسال فاکتور الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی هستند.

رضا نجف زاده مدیرکل امور مالیاتی استان یزد در حاشیه میز خدمت اداره امور مالیاتی میبد گفت: شرکت‌ها و اشخاص حقوقی از ابتدای مهرماه امسال مکلف شدند تا اطلاعات خرید و فروش را به صورت صدور فاکتور الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی ارسال کنند.

او با اشاره به اینکه مشاغل و اصناف نیز از دی ماه امسال به این سامانه می‌پیوندند، افزود: این سامانه، ابرپروژه‌ای است که از طریق آن علاوه بر بحث شفاف شدن اقتصاد و افزایش درآمد‌های مالیاتی، موجب اطلاع یافتن از تولید کالا‌ها و نرخ تعیین شده برای کالا‌ها و کنترل تورم توسط دولت می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد ادامه داد: در این میز خدمت، جرائم عدم تسلیم اظهارنامه، دیرکرد پرداخت مالیات و ارزش افزوده با توجه به مطلع نبودن مودیان مالیاتی یا فراموش کردن پرداخت از سوی آن‌ها بررسی شد و در مواردی که قابل بخشودگی بود، حل و فصل و دستور پرداخت داده شد.

نجف زاده تصریح کرد: بخشی از جرائم بر اساس مواد قانونی مقرر در مالیات مستقیم، سامانه مودیان، پایانه فروشگاهی و مواد قانونی ۲۲ و ۲۳ ارزش افزوده و بر اساس اختیارات تفویض و ابلاغ شده و شرایط و پرونده مودی قابل بخشودگی است و بخشودگی داده شد.

او خاطرنشان ساخت: افرادی که مشمول قانون ارزش افزوده هستند، هر فصلی باید برای مابه التفاوت خرید و فروشی که داشته‌اند اظهارنامه ارزش افزوده تسلیم و مالیات پرداخت کنند. همچنین مودیان مرتبط باید معادلات فصلی خود را در سامانه ۱۶۹ وارد کنند. 

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه زمان تسلیم اظهارنامه هر سال از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی اطلاع رسانی می‌شود اظهار داشت: زمان تکمیل اظهارنامه و تسویه مالیات سال قبل برای مودیان مشاغل، خردادماه هر سال و برای شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، تیرماه هر سال تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.