واشنگتن پست: 

حمایت از اسرائیل ممکن است کمک‌های واشنگتن به کی‌یف را متوقف کند

به نوشته روزنامه واشنگتن پست حمایت از اسرائیل و حفاظت از مرز‌های جنوبی آمریکا با مکزیک ممکن است کمک‌های واشنگتن به کی‌یف را متوقف کند.

واشنگتن پست گزارش داد کنگره آمریکا نسبت به گذشته کمتر به حمایت مالی از کی یف اهمیت می‌دهد و حمایت از رژیم صهیونیستی و حفاظت از مرز‌های جنوبی با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی را در اولویت قرار داده است. این ممکن است به معنای پایان کمک‌های آمریکا به اوکراین باشد.

به نوشته این روزنامه، متحدان کی یف اکنون نشان می‌دهند که پشتیبانی رو به اتمام است؛ در کنگره، تمایل به ادامه تامین مالی اوکراین برای جنگ علیه روسیه به پایین‌ترین حد خود رسیده است و این کمک‌ها با توجه به اولویت‌های امنیتی فعلی آمریکا شامل حمایت از اسرائیل در جنگ علیه حماس و حفاظت از مرز‌های جنوبی ممکن است به پایان برسد.

این روزنامه ادامه می‌دهد، اگر کنگره کمک‌های اضافی به اوکراین را تایید نکند، ممکن است عواقب جدی ژئوپلیتیکی به دنبال داشته باشد و یکی از اهداف اصلی سیاست خارجی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را تضعیف کند.

در همین حال، پنتاگون گفته است کمک‌های نظامی آمریکا به کی یف در حال «کوچک‌تر شدن» است.

پیش از این روزنامه آمریکایی «دیلی بیست» از نگرانی اوکراین در خصوص کاهش کمک‌های نظامی غرب در بحبوحه جنگ غزه خبر داد و نوشت: این امکان وجود دارد که نیرو‌های اوکراینی مجبور شوند در صورت تشدید بیشتر درگیری‌ها در خاورمیانه، استفاده از تجهیزات نظامی  خود را برای ادامه جنگ سهمیه بندی کنند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا دیروز، دوشنبه گفت که توانایی واشنگتن برای کمک به مقامات کی یف روز به روز کاهش می‌یابد، زیرا کنگره ممکن است بودجه اضافی برای این منظور اختصاص ندهد.

دولت آمریکا در اکتبر گذشته درخواستی را برای تخصیص بودجه اضافی در سال مالی ۲۰۲۴ برای کمک به اوکراین و اسرائیل، و همچنین برای مقابله با چین و روسیه در آسیا و منطقه اقیانوس آرام به کنگره ارائه کرد؛ گفته می‌شود حدود ۱۰۶ میلیارد دلار برای این اهداف در نظر گرفته می‌شود.

این در حالی است که جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا اخیراً در برابر ادامه کمک‌های مالی به کی یف مقاومت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۲
این زلنسکی چقدر بدبخت بودکه باطناب آمریکائیها وغربیها به چاه رفت حالا مثل بچه یتیمها حیران وسرگردان خاک برسر بایدن وشُرُکایش
آخرین اخبار