برگزیدگان سی‌و سومین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی معرفی شدند

برگزیدگان سی و سومین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و بهترین اثر از نگاه منتقدان این رویداد طی مراسمی روز سه‌شنبه در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد معرفی شدند.

۲۳ اثر بخش نهایی سی و سومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی از ۲۰ تا ۲۳ آبان ماه در سالن اصلی تئاتر شهر، سالن استاد نوری حوزه هنری خراسان رضوی و تماشاخانه بهار در بوستان ملت مشهد به روی صحنه رفت.

دبیر سی و سومین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به اجرای ۲۳ اثر صحنه‌ای و خیابانی در سه روز برگزاری این جشنواره گفت: این سه روز با حضور شما صاحبان اصلی تئاتر استان، برای ما بسیار جذاب و زیبا رقم خورد.

محمد جهان پا افزود: برپایی موفق این جشنواره نتیجه تلاش همه دوستانمان در دبیرخانه جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دستگاه‌های هنری مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری، سپاه امام رضا (ع) و بویژه شهرداری مشهد بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد که سال آینده دوره پربرکتی برای هنرمندان تئاتر باشد و با حضور افراد نخبه در انجمن هنر‌های نمایشی استان خراسان رضوی هم بودجه مستقل برای تئاتر شکل گیرد و هم آموزشگاه خوب راه اندازی شود تا بتوان سال پر رونقی را برای هنرمندان تئاتر رقم زد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه هنرمندان جوان در یک ماه گذشته خوش درخشیدند، گفت: در این مدت که اسرائیلی‌ها هر روز بر سر مردم غزه بمب می‌ریختند، هنرمندان تئاتر در سراسر جهان با آثار پرفورمنس خود اعتراضشان را نسبت به جنگ نشان می‌دادند.

محمد حسین زاده افزود: در کنار آن هنرمندان گرافیست، نقاش و پوستر جوان با هنرشان به نحوی این کشتار را محکوم کرده اند، هر انسان آزاده‌ای نمی‌تواند در مقابل این نسل کشی ساکت شود.

وی بیان کرد: شرایطی که برای غزه بوجود آمده، تلنگری برای ما است چرا که خط قرمز غرب، صهیونیسم است و با کسی شوخی ندارد، هر چه در مسیر راهش باشد را حذف می‌کند.

به گفته وی، آنچه در کشورمان به عنوان هویت می‌شناسیم نیز باید خط قرمز‌های ما باشد و به آن وفادار باشیم، غرب پای خط قرمز باطل خود ایستاده است، لذا ما نیز باید به مفاخر و یادمان ایرانی مان افتخار کنیم و خط قرمز‌های خود را بدانیم و این مهم با هنر امکان پذیر است.

در ادامه این مراسم برگزیدگان سی و سومین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی توسط هیات داوران پیشکسوت، هیات داوران منتقد، هیات داوران بخش خیابانی و هیات داوران بخش صحنه‌ای معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.