اختصاص هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش در سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش اختصاص یافت.

شاهینی درچهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر گفت:از این مبلغ ۹۵۰ میلیارد تومان آن برای تخریب، بازسازی، نوسازی و تجهیز مدارس استان است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ درصد از هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر هیات دولت به استان مصوب و به آموزش و پرورش ابلاغ شد، افزود:علاوه بر اعتبار سفر ریاست جمهوری ۱۰ درصد از مجموع اعتبارات استانی اختصاص یافته به سر فصل‌های مختلف آموزش و پرورش استان تاکنون ۱۰ درصد ان مصوب و ابلاغ شد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه این نشست با ۳ دستور کار برگزار شد، گفت:ساماندهی نیروی انسانی، پرداخت ۳ درصد از صدور پروانه‌های ساختمانی، تفکیک زمین، پذیره و نوسازی به حساب آموزش و پرورش و هماهنگی برای چه باشکوه‌تر برگزار کردن بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان از جمله دستور کار‌های این نشست بود.

حسنعلی عزت خواه با اشاره به در پیش رو بودن این جشنواره از مسئولان و اصحاب رسانه بویژه صداوسیما خواست تا آموزش و پرورش را برای برگزاری هر چه بهتر، پوشش و انعکاس اخبار به موقع این رویداد مهم کمک و همراهی کنند.

نماینده شهرداری یاسوج هم با بیان اینکه طی دو سال از محل وصول عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی، تفکیک زمین، پذیره و نوسازی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان به حساب آموزش و پرورش واریز کرد، گفت:تلاش می‌شود تا پایان سال هم مطالبات باقیمانده را پرداخت کنند.

وی تسهیل در رفت و آمد دانش آموزان در شهر یاسوج را یکی دیگر از اولویت‌های کاری شهرداری اعلام کرد و افزود:در آینده نزدیک ۳۰ دستگاه وَن و ۷ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود که با اضافه شدن این تعداد دستگاه خودرو کمک شایانی هم به جامعه هدف آموزش و پرورش در این شهرو هم به شهروندان شود.
 
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم در ادامه این نشست به موضوع ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت:بیش از سه هزار آموزشگاه با ۱۴ هزار معلم و هفت هزار و ۸۰۰ کلاس درس سال تحصیلی جدید را در استان شروع کردند. 

جمالی آرند با بیان اینکه همانند سایر استان‌ها در ابتدای شروع سال تحصیلی با کمبود معلم مواجه بودیم افزود:با تدابیر صورت گرفته پنج هزار و ۲۰۰ ساعت کلاس درس با بکارگیری نیرو‌های ماده ۲۸، دانشجومعلمان، بازنشستگان و حق التدریس این مشکل برطرف شد.

وی گفت: در حال حاضرهیچ کلاس درسی بدون معلم در کهگیلویه و بویراحمد نداریم.

جمالی آرند احیاء رشته‌هایی نظیر کارو دانش، فنی و حرفه‌ای و ریاضی را از جمله اقدامات این معاونت برای ایجاد توازن رشته‌ای در بین دانش آموزان برشمرد و افزود:بر اساس اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی به استان گرایش دانش آموزان به رشته تجربی در استان از ۴۴ درصد به ۴۱ درصد کاهش یافت.

سید رضا حسینی‌نیک مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان با حضور ۱۰۰ خیر داخل و خارج از کشور به میزبانی شهر یاسوج خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم برای برگزاری هرچه باکیفیت تر این جشنواره انجام شد. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز در جمع بندی این نشست، با ابراز ناضایتی از پرداخت نکردن سهم آموزش و پرورش توسط برخی شهرداری‌ها گفت:هیچ گونه توجیهی برای پرداخت نکردن این سهم توسط شهرداری‌هایی که از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کردند پذیرفته نیست و باید جوابگوی عملکرد ضعیف خود در این زمینه باشند.

سید جواد هاشمی‌مهر با ابراز خرسندی از ارائه گزارش نداشتن کلاس بدون معلم در استان از دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت استان تشکر کرد، اما از آنان خواست با اخذ تدابیر و برنامه ریزی‌های بهتر معضل کمبود معلم که ابتدای امسال در برخی نقاط استان با آن مواجه بودیم تکرار نشود.

وی به در پیش بودن بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اشاره کرد و گفت: تاکنون خدمات خوبی از خیرین در سطح استان انجام گرفته و باید جشنواره به بهترین نحو و شایسته برگزار شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خواستار آماده کردن گزارشی از وضعیت مدارس فرسوده و نا ایمن کمبود فضا‌های آموزشی استان به ویژه در شهرستان بویراحمد شد تا در اختیار خیرین و مهمانان جشنواره قرار دهند تا گام مثبتی برای رفع مشکلات آموزشی برداشته شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.