امور بانکی زائران در عربستان تسهیل می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت از حضور نمایندگان این سازمان و بانک مرکزی درعربستان برای تسهیل امور بانکی جهت تشرف زائران عمره خبر داد.

نشست امروز شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت برگزار شد.

سید عباس حسینی گفت : مذاکرات با نمایندگان سازمان حج و عمره، بانک مرکزی و بانک عامل طرف حساب سازمان حج درعربستان انجام در حال انجام است.

وی همچنین به پیگیری امور پرواز‌های حج، عمره و عتبات اشاره کرد و گفت: نماینده شرکت هواپیمایی قرار است درهمین ارتباط به عربستان سفر کند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت و آماده کردن نرم افزار‌های مورد نیاز برای عمره را برشمرد.

در ادامه، حمید رضا محمدی معاون عتبات عالیات گزارش مشروحی ازبرنامه عملیاتی ارتقای سهم سازمان حج و زیارت در اعزام زائر به اعتاب مقدسه و آمار اعزام‌ها به عراق از سال ۹۵ تاکنون ارائه داد و تعداد زائرانی را که ازابتدای آبان تاکنون به عتبات اعزام شدند ۶۷ هزار نفر اعلام کرد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۳۰۷ هزار نفر در قالب کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد رشد داشته است.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت همچنین چالش‌های موجود، برنامه ریزی‌ها برای افزایش تعداد زائران و مشوق‌ها درحوزه عتبات را برشمرد و ابراز امیدواری کرد که تعداد زائران اعزامی به عراق تا پایان امسال به ۴۵۰ هزار نفر برسد.

در ادامه این جلسه، نماینده دفتر نظارت و بازرسی بعثه از بررسی انجام شده در باره اجرای طرح نوین عتبات دربخش‌های مختلف از جمله اسکان، حمل و نقل، تغذیه و پزشکی و تعداد افرادی که در دو ماه اخیر در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت و آزاد از مرز‌های هوایی و زمینی به عراق رفته اند گزارش داد. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز اطلاع رسانی در خصوص خدمات ارائه شده در کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت را در انتخاب زائر بسیار موثر دانست و به برخی راهکار‌ها برای افزایش کیفیت درحوزه‌های اسکان، تغذیه و حمل و نقل اشاره کرد.

وی با بیان علاقمندی مردم کشورمان برای سفر به اعتاب مقدسه در طول سال، از رئیس سازمان حج و زیات خواست که با رفع اشکالات، فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب، مدیریت، حمایت و نظارت، زمینه جذب زائر بیشتر توسط این سازمان فراهم شود.

پایان بخش این جلسه، گزارش حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در باره فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی برای عمره ۱۴۰۲ بود.

وی مصاحبه علمی و عملی از خادمان فرهنگی کاروان‌های عمره و آماده سازی مسئولان فرهنگی هتل‌ها و راویان سرزمین وحی را درهمین راستا دانست و به فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، بهره گیری از فضای مجازی و اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت و سازماندهی اشاره کرد.

برچسب ها: عتبات ، حج و حجاج ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار