هاآرتص: حماس تسلیم شدنی نیست

روزنامه هاآرتص با اشاره به اینکه حزب الله به آرامی در حال گسترش جنگ در جبهه شمال است، اذعان کرد که مقاومت اسلامی فلسطین با تسلیم شدن فاصله زیادی دارد.

روزنامه عبری هاآرتص با اشاره به اینکه که ارتش رژیم اسرائیل درگیر نبرد زمینی خود در شمال نوار غزه است و "حماس" تا تسلیم شدن فاصله دارد، تأکید کرد که ارتش در حال حاضر نمی‌تواند جبهه دومی را در مرز شمالی با لبنان باز کند و در همین حین حزب الله حملات خود را تشدید کرده است.

روزنامه هاآرتص که از آغاز نبرد زمینی غزه به پوشش آن پرداخته است، در گزارشی اعلام کرد که توسل ارتش اسرائیل به زور افراطی و ویرانی عظیمی که در شمال نوار غزه ایجاد کرده، به نتایجی دست یافته، اما جنبش حماس همچنان با تسلیم شدن فاصله زیادی دارد.

این روزنامه صهیونیستی در خصوص نبرد در جبهه شمالی در مرز لبنان نیز نوشته است که مقاومت اسلامی لبنان - حزب‌الله به حملات روزانه خود با موشک‌های ضدتانک، نارنجک‌های راکتی و خمپاره به نیرو‌های ارتش اسرائیل ادامه می‌دهد و گاهی اوقات این حملات با هواپیما‌های بدون سرنشین تهاجمی ترکیب می‌شوند.

هاآرتص اضافه کرد: ادامه حملات حزب‌الله در کنار آنچه در جنوب رخ داده است، خواسته‌های ساکنان خط مقدم در شمال را برای جنگ در لبنان نیز افزایش خواهد داد، چراکه بدون دور کردن نیرو‌های "الرضوان" حزب الله از این منطقه، بازگشت شهرک نشینان به آن غیر ممکن است.

این روزنامه ادامه داد که در ۱۱ اکتبر بحث داغی در بین سران اسرائیل در مورد یک گام تهاجمی پیشگیرانه علیه حزب الله لبنان وجود داشت، اما در نهایت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، این موضوع را رد کرد، زیرا او از ورود به یک نبرد برنامه ریزی نشده و خارج از کنترل در دو جبهه می‌ترسد و ترجیح می‌دهد خود را مقابل موضع آمریکا در این خصوص قرار ندهد.

به گزارش هاآرتص، در حال حاضر اسرائیل همچنان به دفاع در جبهه شمالی بسنده کرده و تلاش می‌کند رویارویی را به جنگی کمتر از یک جنگ فراگیر با حزب الله محدود کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
اسرائیل تا مرکز غزه رفته که
چطور میگن تسلیم شدنی نیست ؟
آخرین اخبار