هواشناسی خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

مدیرکل هواشناسی خوزستان نسبت به تقویت سامانه بارشی در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

 محمد سبزه زاری با اشاره به تقویت سامانه بارشی از ظهر روز چهار شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۴ تا اوایل وقت جمعه ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ گفت: این شرایط موجب رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد می‌شود.

او  افزود: این شرایط در مناطق مرکزی، جنوبی و شمال غرب و ارتفاعات پایدار است و احتمال لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختالل در سفر‌های بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، باال آمدن سطح آب رودخانه‌ها واحتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی وجاری شدن سیلاب‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، شکستن درختان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان توصیه کرد: تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش بادشدید و صاعقه بکار گرفته شود. پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، لایروبی کانال‌ها و آبروها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچرو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیلها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی به کار گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.