آزادی ۵۱۲ زندانی در کهگیلویه وبویراحمد

مدیر کل زندان‎های کهگیلویه وبویراحمد از آزادی ۵۱۲ زندانی با بهره مندی از ارفاقات قانونی در هشت ماهه امسال خبر داد.

منصور بیژنی گفت: با هدف استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندانیان، در جلسات متعدد کمیته‌های عفو استان با موافقت مراجع قضایی به زندانیان واجدالشرایط نهاد‌ها و ارفاقات حقوقی داده می شود.
 
مدیر کل زندان‎های کهگیلویه وبویراحمد افزود: از جمله برنامه های قوه قضائیه رسیدگی به وضعیت متهمان و محکومان و همچنین استفاده از ظرفیت‌های قانونی با هدف کاهش تراکم جمعیت زندان هاست که در این زمینه مسئولین قضایی استان از طریق بازدید چهره به چهره با زندانیان، تعیین و تکلیف متهمین تحت قرار، اعطای ارفاقات قضایی از جمله آزادی مشروط، تعلیق و تخفیف مجازات، پذیرش اعسار، توسعه استفاده از نظام سیستم نیمه آزادی و پابند الکترونیکی، اعطاء مرخصی و اشتغال به کار زندانیان واجد الشرایط در تعدیل وضعیت کنونی زندان‌های استان همکاری و همراهی داشته اند.
 
وی اضافه کرد: ارفاقات قضایی به زندانیانی تعلق می‌گیرد که دارای محکومیت‌های سنگین و خشن نبوده و وجود آنان نافی امنیت و آسایش مردم نباشند.
 
بیژنی گفت: در هشت ماهه امسال در زندان‌های استان ۵۱۲ زندانی واجدالشرایط با استفاده از ارفاقات قانونی از جمله آزادی مشروط، تعلیق مجازات، عفو عمومی، تخفیف، قبولی اعسار و مرخصی منجر به آزادی از زندان آزاد و به جامعه بازگشتند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.