جزئیات افزایش ظرفیت پزشک متخصص در لایحه برنامه هفتم

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سالمندان چهار برابر یک فرد عادی نیازمند دریافت خدمات تخصصی هستند.

برزویه، دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حدودا ۳۵ سال است که ظرفیت پزشکی ثابت مانده و باید در یک بازه زمانی به صورت منطقی به آمار مناسبی برسیم.

به گفته وی، «سالیانه هشت هزار نفر تا پنج سال آینده فارغ التحصل خواهیم داشت و معتقدم که باید مسیرهای دیگری را برای افزایش ظرفیت تخصص طی کنیم. سالمندان چهار برابر یک فرد عادی نیارمند دریافت خدمات تخصصی هستند.»

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس نیز گفت: به جهت تامین پزشک متخصص در طرح پزشک خانواده در روستاها  مصوب شده تا سالیانه ۱۲ درصد به ظرفیت پزشکان متخصص اضافه شود. در حال حاضر ۵۰ هزار متخصص و ۱۶ هزار دستیار پزشکی در کشور داریم. بررسی ها نشان می دهد که ۹۶۰۰۰ پزشک عمومی در کشور فعال هستند و مقرر شده که افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پزشکی همراه با  تعهد خدمت در مناطق محروم و کم برخوردار باشد.

عباس گودرزی نماینده مجلس هم در این باره گفت: پذیرش متخصص در تکمیل ظرفیت در حدود ۵۶۰۰ نفر است. به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر سرانه متخصص ایران در حدود ۶۲ است و طی چند سال آینده میزان جمعیت سالمند کشور سه برابر خواهد شد.امیدواریم این قانون از سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد.

حسن زاده دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش علوم پزشکی نیز گفت: شمار پزشکان متخصص و فوق تخصص بین ۱۵ تا ۲۰ برابر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تویوتایی که پراید شد!
۰۰:۲۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
این خبر با دروغ شروع شده .
هر کسی،گفته ۳۵ سال است ظرفیت تخصصهای پزشکی،ثابت مانده یا به شدت بی خبر است یا دروغگو.
فقط،به یک مورد که در جریان دقیق هستم اشاره می‌کنم:
سال ۷۹ ظرفیت رشته تخصصی قلب ۵۷ نفر بود ( در کل کشور)
سال ۸۰ به ۹۰ نفر افزایش یافت.
سال ۸۲ به ۱۵۰ نفر !
سپس به مدت ۴ سال هر سال ۱۵۰ نفر متخصص قلب گرفتند! چند سال بعد که اینها فارغ التحصیل شدند تمام شهرهای کوچک خوزستان مثل لالی و ماه شهر و رامهرمز و سوسنگرد و ... متخصص قلب داشت ! در حالی که کمبود آب آشامیدنی بهداشتی داشتند!!!. در حالیکه در برخی مناطق ذکر شده کم نبودند بچه های پابرهنه که والدین توان خرید کفش برای آنان نداشتند ! اما کسی نه در مجلس و نه در دولت نگران و ناراحت پا برهنگی آنها نبود .
آخرین اخبار