آمار اهدا کنندگان خون در سیستان و بلوچستان روزانه به کمتر از ۲۰۰ نفر رسیده است

مسئول بخش اهداکنندگان اداره کل انتقال سیستان و بلوچستان گفت: آمار اهدا کنندگان نسبت به گیرندگان خونی در استان نصف شده و استان روزانه به بیش از ۴۰۰ واحد خونی نیاز دارد.

خسروی بمسئول بخش اهداکنندگان اداره کل انتقال سیستان و بلوچستان  با بیان اینکه در کل استان تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون کمتر از ۲۰۰ نفر در روز می‌رسد از مردم خواست؛ در این روز‌ها یاری رسان این نهاد باشند.

وی همچنین از راه اندازی پویش‌های هر مسجد یک پایگاه انتقال خون و هر دانشگاه یک پایگاه انتقال در زاهدان خبر داد و گفت:با این پویش امیدواریم تا بخشی از آمار کاهش اهدای خون در فصل پاییز را جبران کرده و مرهمی بر درد بیماران تالاسمی و مصدومان تصادفات جاده‌ای باشیم.

وی تاکید کرد: با شروع فصل سرما، و کاهش مراجعه کنندگان برای اهدای خون در استان سیستان وبلوچستان ذخایر خونی در استان شرایط مطلوبی ندارد.

همچنین مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: سیستان و بلوچستان به هشتمین مصرف کننده خون در سطح کشور تبدیل شده است.

دکتر صفدری افزود: فعالیت اصلی انتقال خون استان فراهم کردن فرآورده‌های خونی سالم برای گروه‌های هدف شامل بیماران تالاسمی ریال هموفیلی، مادران باردار، اتاق عمل وتصادفات جاده‌ای است.

وی بیان کرد: بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ بیمارتالاسمی ماژور در استان نیازمند خون هستند که این آمار در حال افزایش است.

برچسب ها: اهداخون ، انتقال خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار