عمل جداسازی دوقلوی اهوازی فعلا پایان یافت

عمل جداسازی دوقلوی اهوازی به علت پیچیدگی‌های شرایط فیزیولوژیک اعضای به هم چسبیده، فعلا با جداسازی کبد پایان یافت.

عمل جراحی جداسازی خواهران دوقلویی که از ناحیه شکم به هم چسبیده هستند، به همت پزشکان شیرازی از ابتدای صبح امروز در بیمارستان نمازی شیراز آغاز شد و با جداسازی کبد نوزادان، مرحله نخست این جداسازی به پایان رسید.

این دوقلو‌های سه ماهه اهوازی از ابتدای صبح امروز، بیست و دوم آبان، در بیمارستان نمازی شیراز و با حضور تیمی از پزشکان متبحر شیرازی از گروه‌های مختلف، تحت عمل جراحی پیچیده جداسازی قرار گرفتند.

دکتر فروغی فوق تخصص جراحی کودکان اظهار کرد: پس از ۱۰ ساعت تلاش تیم پزشکی بیمارستان نمازی شیراز، عمل جداسازی دوقلوی اهوازی به علت پیچیدگی‌های شرایط فیزیولوژیک اعضای به هم چسبیده، فعلا با جداسازی کبد پایان یافت.

او ادامه داد: این ۲ نوزاد همچنین از ناحیه روده کوچک، قسمت‌های اثنی عشر و پانکراس دچار چسبندگی شدید هستند که با توجه به الزام عمل جراحی ویپل برای یکی از نوزدان با تصمیم تیم پزشکی با هدف کاهش ریسک عمل، جداسازی این دوقلو به زمان بعد موکول شد تا با افزایش سن نوزادان، شانس زنده ماندن هر دو قل بالاتر برود.

پزشک فوق تخصص جراحی اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با وجود انجام اقدامات تشخیصی لازم، مواجهه با موارد غیرقابل پیش بینی در هنگام عمل، پیچیدگی و حساسیت ویژه را در مورد انجام این جراحی به همراه داشت و به علت چسبندگی قابل توجه این ۲ خواهر دوقلو در بخش‌های کبد و روده و لوزالمعده، سطح دشواری این جراحی نسبت به جراحی پیشین جداسازی دوقلوها، پیچیده‌تر ارزیابی شد.

دکتر فروغی ابراز امیدواری کرد: با افزایش سن این ۲ نوزاد دوقلو و بررسی‌های بیشتر، مرحله بعد جداسازی با موفقیت، به طور کامل به انجام برسد.

پیش از این در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۳، ۲ جراحی موفقیت آمیز جداسازی دوقلو‌های چسبیده، به دستان تیم پزشکان شیرازی، به ثبت رسیده است و با گذشت حدود یک دهه، این کودکان هم اکنون زندگی را در شرایط عادی تجربه می‌کنند.

 این عمل به سرپرستی دکتر علی بهادر فوق‌تخصص جراحی اطفال کودکان انجام شد. همچنین دکتر مهدی فروغی؛ دکتر مهدی سالاری و دکتر اشکان پناه و دکتر محمدعلی سهم الدینی به عنوان تیم بیهوشی، دکتر امیدرضا آژ و دکتر علی تدین به عنوان جراح اطفال؛ دکتر سامان نیک اقبالیان و دکتر مصطفی پورخسروانی به عنوان جراح، در کنار دیگر اعضای تیم درمان، در این عمل حضور داشتند.


بیشتر بخوانید

شرایط فیزیولوژیک اعضای به هم چسبیده دوقلو‌ها پیچیدگی جراحی را بالا برده است

آغاز عمل جداسازی دوقلوهای به‌هم چسبیده در شیراز + فیلم


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۳ آبان ۱۴۰۲
الحمد لله