صادرات ۸۱ میلیون و ۸۹۶ هزار دلاری کالا از گمرک سمنان

از ابتدای امسال تاکنون ۸۱ میلیون و ۸۹۶ هزار دلار از گمرک استان سمنان به ۳۸ کشور جهان صادر شده است.

مرتضی حاجیان نژاد مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: از ابتدای سال تا مهر ماه در مجموع ۱۹۴ هزار و ۲۶۱ تن کالا نظیر صنایع پتروشیمی و محصولات ساختمانی به ارزش ۸۱ میلیون و ۸۹۶ هزار دلار از گمرک استان سمنان به ۳۸ کشور از جمله؛ عراق، افغانستان، پاکستان، روسیه و ترکیه صادر شده است.

وی گفت: متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی استان در این مدت با ۹ و ۳ دهم درصد افزایش، ۴۲۱ دلار بوده است.

به گفته وی، صادارات کالا از گمرک استان سمنان در ۷ ماهه نخست سالجاری از نظر ارزی ۱۶ و ۳ دهم و از نظر وزنی ۶ و ۳ دهم درصد رشد داشته است.

حاجیان نژاد افزود: در این مدت همچنین ۱۸ هزار و ۵۷۳ تن کالا به ارزش ۱۲۸ میلیون و ۹۱۲ هزار دلار واردات به گمرک استان از مبداء ۲۳ کشور شامل؛ گرجستان، ترکیه، ایتالیا، امارات و چین انجام شد که عمده این کالاها، مواد اولیه وماشین آلات خط تولید واحد‌های صنعتی، کمپرسور، پنبه و الیاف بوده است.

به گفته وی برای تسهیل امور گمرکی صادر کنندگان، خدمات ارزیابی در محل بدون نیاز به مراجعه حضوری به منظور ارزیابی کالا و پلمپ برای صادرات به کشور‌های مقصد از مبداء کارخانه صورت می‌پذیرد.

حاجیان نژاد افزود: در بخش واردات نیز تعیین ماهیت کالا برای تعرفه گذاری با همکاری آزمایشگاه‌های همکار استاندارد برای یک کالا از یک واحد تولیدی و صنعتی فقط برای یکبار انجام گرفته و این مجوز تا ۶ ماه اعتبار دارد.
مدیر کل گمرک استان سمنان استفاده از انبار‌های اختصاصی تحت نظارت گمرک در خود واحد‌های صنعتی جهت تسهیل در امور وارداتی را از دیگر خدمات این اداره برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار