تاثیر سیگار روی ریه و مجاری تنفسی با شبیه سازی + فیلم

تاثیر کشیدن سیگار روی پنبه (در جایگاه ریه) و لوله‌های پلاستیکی (در نقش مسیر هوایی) در قالب یک آزمایش به تصویرکشیده شده است.

سیگار کشیدن عوارض بسیار زیادی را نه تنها برای خود فرد بلکه برای اطرافیان فرد استعمال کننده به همراه دارد زیرا دود سیگاری که توسط دیگران استنشاق می‌شود به ریه نیز آسیب می‌رساند.

برای نشان دادن اثرات و آسیب‌های ظاهری استفاده از سیگار روی ریه آزمایشی انجام شده است که در این آزمایش  پنبه (در جایگاه ریه) و لوله‌های پلاستیکی (درنقش مسیر هوایی) قرار گرفته است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
این خبر واسه کشوری که واردات و سهمیه سیگار داره مسخرست. اگر سلامتی مردم مهمه براتون ممنوعش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
دراینکه سیگار مضر هست شکی نیست ولی اینکه 30 پاکت یکباره اونم جایی که هیچ رفت و برگشت هوایی نیست و همچنین عین ریه خلط ایجاد کردن و کنده شدن جرمها و..... رو نمیشه با ریه مقایسه کرد.
بله اگه یکباره 30 پاکت پشت هم اونم اینطوری پک زدن که کل سیگار دودش بره داخل به کرگدن هم بدی سنگ کوب میکنه . ولی سیگار کشیدن که این شکلی نیست و بیش از نصف سیگار دود میشه تو هوا و نصفش کشیده میشه و اونم نه پک زدن به این غلیظی . یعنی کسی سیگار میکشه اولا هرچند دقیقه یه پک میزنه دوما یگ سبک میزنه سوما ریه خودش مقدار زیادی جرم را با خلط و.. بیرون میده و.. و اصلا اینشکلی قابل مقایسه با سیکار کشیدن انسان نمیتونه باشه .
اما بطور کلی بله درسته مضر هست و باعث انواع بیماریها خصوصا ریوی و سرطانها و...
آخرین اخبار