تکلیف بدهی به طلبکاری که ناپدید شده، چیست؟

مقام معظم رهبری به بیان حکم «مفقود شدن طلبکار» پرداختند.

مقام معظم رهبری به بیان حکم «مفقود شدن طلبکار» پرداختند و استفتاء در این باره پاسخ گفتند. متن پرسش و پاسخ مطرح شده به این شرح است:

پرسش: پولی را از شخصی قرض کردیم و بعد از مدتی آن فرد ناپدید شد و اکنون او را پیدا نمی‌کنیم، تکلیف ما نسبت به طلب او چیست؟

پاسخ: شما واجب است منتظر بمانید و برای پرداخت بدهی خود او را جستجو کنید تا آن مبلغ را به او یا به ورثه‌اش بپردازید؛ اما در صورتی که از یافتن او ناامید هستید، می‌توانید در مورد آن به حاکم شرع مراجعه کنید و یا از طرف صاحبش صدقه دهید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
بفرمایید تکلیف پولی که به یک شخص قرض می‌دهند و بعد یک مدت طرف را نمی‌توانند پیدا کنند و طرف کلا غیب میشه چکار میشه کرد حتی با شکایت هم نمیشه پیدا کرد ؟!!! میشه از صندوقی که شما فرمودید طلبشو بگیره و یا باید همیشه به صندوق پول واریز بشه ولی برداشت نتونی بکنی به نیت طلبت ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۱:۳۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : تکلیف بدهکاری که از سر فقر فلاکت ندارد بدهکاریش را به طرفی که از قرض کرده یا جنس نسیه گرفته و ندارد پولش را پرداخت کند چیست ؟ بی زحمت به این طلبکارهای به حق هم بگویید اگر واقعاً ندارد که طلب شما را پرداخت کند بر او ببخشند بر خداوند جل جلاله ببخشند تا کارشان به کلانتری زد خورد دادگاه زندان محکومیت های سنگین فروپاشی خانواده بدهکار می انجامد که این خداپسندانه تر و عادلانه تر است نزد خداوند جل جلاله ، کف دستی که مو ندارد مداوم طلبکار می گوید مویش را بکن !!! و طلب من را بده خب ندارن طلبتان را بدهد با زندانی کردنش هم هیچ گره ایی از توی طلبکار به حق باز نمی شود فقط خانواده بینوای آن بدهکار را بیشتر به سختی می اندازی و خانواده اش را فروپاشی می کنی اندکی انصاف خداپرستانه هم داشته باشند این افراد طلبکار مالی بسیار زندگی خوبتر و بهتر می شود . التماس دعا و صلوات .
آخرین اخبار