ایجاد اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر در خراسان شمالی

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی گفت: این صندوق از زمان آغاز طرح اشتغال روستایی تاکنون، برای دو هزار و ۱۱۲نفر اشتغال ایجاد کرده است.

 هادی رضازاده گفت: در اجرای این طرح ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی با نرخ سود چهار درصد برای روستا‌های مرزی و ۶ درصد برای روستا‌های غیرمرزی پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از سال ۱۳۹۷ آغاز و امسال به پایان رسید، گفت: در این مدت هزار و ۲۶۵ طرح اشتغال بررسی شد که با پرداخت تسهیلات ۱۰۰ درصد سهم استان جذب شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گفت: با توجه به اینکه در استان خراسان شمالی بخش کشاورزی و دامپروی با خشکسالی و کاهش منابع آبی مواجه است، تلاش شده طرح‌های اشتغال بیشتر در زمینه‌های بومگردی، صنایع دستی و ایجاد گلخانه اجرا شود.

صندوق کارآفرینی امید استان بر توانمندی سازی جوامع محلی تاکید کرد و افزود: توانمندسازی به معنای افزایش توانایی، مهارت و مشارکت افراد در جامعه محلی است، به گونه‌ای که امکانات و دارایی‌های اندک جامعه روستایی از طریق رویکردی مشارکتی منجر به اثرگذاری در زندگی افراد جامعه شود.
وی در خصوص طرح‌های خرد و محلی نیز گفت: در اجرای این طرح نیز بیشتر بانوان مشارکت دارند که طرح‌های کوچک را از جمله خیاطی، پرورش قاروچ و سایر موارد را اجرایی خواهند کرد.

به گفته رضا زاده۴۲ درصد تسهیلات به لحاظ تعداد و ۳۱ درصد به لحاظ مبلغ به بانوان کارآفرین و خود اشتغال پرداخت شده است.

وی در پایان اضافه کرد: در ارایه تسهیلات خرد و کوچک بیشتر بانوان و زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارند که خوشبختانه طرح‌های موفقی را نیز اجرایی خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.