میانگین برداشت چغندرقند در چهارمحال و بختیاری ۶۰ تا ۷۰ تن است

همزمان با آغاز برداشت چغندرقند از مزارع چهارمحال و بختیاری، عیار این محصول دربین استان‌های چغندرکار کشور همچنان برتر است.

بیک بکان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هزار و ۶۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت چغندرقند اختصاص دارد، گفت: باتوجه به اینکه در مهر ماه اختلاف دمای روز و شب بسیار است عیار این محصول امسال هم به بیش از ۱۷ و نیم رسید که این رقم در استان‌های دیگر چغندرکار ۱۶ یا کمتر از این رقم است.

وی، میانگین برداشت این محصول را در استان ۶۰ تا ۷۰ تن اعلام کرد و گفت: امسال از هزار و ۶۷۰ هکتار سطح زیرکشت بیش از ۸۰ هزارتن چغندرقند برداشت می‌شود که نسبت به پارسال در واحد سطح ۴۵ درصد و در تولید بیش از ۵۰ درصد افزایش دارد.


بیشتر بخوانید


روح الله سعیدی مدیر زراعت جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری هم ارقام این محصول در استان را آنتک، سینتا، سوپردنا، سوپرشکوفه و پانترا اعلام و اظهار کرد: بیشترین سطح زیرکشت دراستان شهرستان‌های شهرکرد و کیار است.

امرالله اسماعیلی مدیر جهادکشاورزی کیار هم گفت: محصول امسال نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد که شهرستان کیار در سال‌های اخیر با تولید ۶۰ درصد چغندر استان رتبه نخست این محصول را در بین شهرستان‌های استان دارد.

محسن همایون مدیرکشاورزی کارخانه قند چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امسال ۲۱۰ تن چغندرقند برای تولید ۳۰ هزار تن شکر برنامه امسال این کارخانه است، گفت: خرید این محصول در استان تاکنون نسبت به پارسال ۱۰۰ درصد بیشتر شده است و تا به امروز بیش از ۶۰ هزارتن خریداری شده و ۳۰ هزارتن دیگر هم از محصول باقی مانده خریداری می‌شود.
وی افزود: از آنجایی که چغندراستان برای کارخانه کافی نیست استان‌های همجوار تامین کننده بقیه نیاز کارخانه هستند.
همایون اضافه کرد: محصول کشاورزان هر تن ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خریداری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار