۲۰ هزار میلیارد ریال برای پرداخت غرامت کشاورزان تخصیص یافت

عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: ۲۰ هزار میلیارد ریال بر اساس دستور رییس جمهور برای پرداخت غرامت به کشاورزان تخصیص یافته است که تا پایان آذر پرداخت می‌شود.

محمدرضا طلایی در گردهمایی و نشست تخصصی کارشناسان ناظر طرح جهش تولید در دیمزارهای لرستان گفت: غرامت کشاورزان به صورت هفتگی در بخش مرغ گوشتی، تخم‌گذار، دام و شیلات پرداخت می شود، اما باتوجه به خسارت بالا در حوزه زراعت، این امر منوط به تامین اعتبارات دولتی است.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی یک صندوق حمایتی است، اظهار داشت: سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد ریال بابت حق بیمه از کشاورزان دریافت شد و در ازای آن ۳۵ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت شده است.

عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور با اشاره به ثبت ۲۷۰ تعرفه بیمه‌ای در بخش کشاورزی کشور تاکید کرد: غرامت پرداختی به کشاورزان متناسب با میزان خسارت نیست و صندوق بیمه کشاورزی کمتر از ۴۵ درصد خسارت را پرداخت می‌کند که این بر اساس دستورالعمل هاست.

طلایی اضافه کرد: برقراری بیمه انفرادی و بیمه عوامل تولید هم از طرح‌هایی است که در دستور کار صندوق بیمه کشاورزی قرار دارد.

۲۰ هزار میلیارد ریال برای پرداخت غرامت کشاورزان تخصیص یافت

وی همچنین در خصوص طرح جهش تولید در دیمزارها گفت: این طرح با نتایج بسیار خوبی در حال اجراست و آمار نشان می‌دهد استقبال از آن مطلوب بوده است.

اجرای طرح جهش تولید در ۳۵۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان برنامه ریزی شده بود که ۹۸ درصد از این تعهد اجرایی و محقق شده است، طرح جهش تولید با هدف افزایش ۲۵ درصدی تولیدات دیم طی پنج سال آغاز شده است و سال زراعی گذشته در سطح ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم لرستان اجرا شد.

لرستان دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی می باشد که تنها ۲۵ درصد این سطح آبی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.