تخریب ۱۲ کومه‌ی شکار غیرمجاز کبک در خلخال

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: ماموران اجرائی پاسگاه محیط بانی برندق با اجرای گشت و کنترل ۱۲ کومه شکار کبک را شناسایی و جمع آوری کردند.

نعمت اله جوانمردی گفت: محیط بانان پاسگاه برندق از ابتدای آبان ماه با پایش محل چشمه ها، آبگیر‌ها و آبشخور‌های موجود در منطقه حفاظت شده آق داغ در بخش خورش رستم موفق به شناسایی و انهدام ۱۲ کومه (پوری) شکارچیان غیرمجاز شدند.

او افزود: در ماموریتی دیگر یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی سوسهاب با همکاری نیروی انتظامی موفق شدند برابر اطلاعات واصله و پس از کسب مجوز‌های لازم با بازرسی محل زندگی فرد متخلف شکار، لاشه یک راس بز وحشی و ۵ قطعه کبک را به همراه ۱۶ تیر فشنگ ممنوعه از نوع چهارپاره و تک گلوله کشف و ضبط نمایند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال با اشاره به اینکه پرونده فرد متخلف به مراجع قضایی ارسال شده است افزود: هر کس بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده نماید به حبس از سه ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

جوانمردی تصریح کرد: هرگونه خرید و فروش و حمل و نگهداری فشنگ‌های غیرمتعارف از جمله چهار پاره و تک گلوله که برای شکار چهارپایان استفاده می‌شود ممنوع بوده و در صورت کشف و ضبط اینگونه فشنگ‌ها حتی بدون وجود شکار با پیگیری قضایی همراه خواهد بود.

او بیان کرد: دوستداران محیط زیست در صورت مشاهده این نوع شکار غیر مجاز در مناطق آزاد و تحت مدیریت این شهرستان، می‌توانند با سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ محیط زیست تماس حاصل نمایند.

منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت ۹۳ هزار هکتار به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از مهم‌ترین مناطق تحت مدیریت استان اردبیل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.