کتابخانه عمومی پرتوی دانش مهاباد راه اندازی شد

کتابخانه عمومی پرتوی دانش با حضور فرماندار ویژه مهاباد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی و شهردار در محله باغ شایگان این شهرستان افتتاح و راه اندازی شد.

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در حاشیه افتتاح کتابخانه عمومی پرتوی دانش مهاباد گفت: این کتابخانه در زمینی به مساحت ۴۵۰ مترمربع در منطقه کم برخوردار پشت تب راه اندازی و در اختیار علاقمندان این محله قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی ۲ کتابخانه عمومی در مرکز شهر، انتقال این کتابخانه به محله کم برخوردار در دستور کار قرار گرفت و با کمک شهرداری این فضا فراهم شد.

معصومی با بیان اینکه توسعه فضای مطالعه جزو اولویت‌های مقام عالی است، افزود: ۲۳ مصوبه در سفر‌های شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی مربوط به کتابخانه‌های عمومی بوده که از این تعداد هم ۱۳ مصوبه تحت عنوان احداث کتابخانه عمومی در مناطق کم برخوردار بوده که در حال برنامه ریزی و احداث است.

حسن سالاری رئیس اداره کتابخانه عمومی مهاباد هم در این مراسم با بیان اینکه برای راه اندازی این کتابخانه یک میلیارد ریال هزینه شده، گفت: این کتابخانه دارای ۲۳ هزار عنوان در قالب ۲۵ هزار نسخه بوده است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه پرتوی دانش دارای ۷۰۰ عضو فعال است، افزود: هم اکنون سه کتابخانه عمومی در سطح شهرستان فعال بوده که به ۶۴ هزار عنوان کتاب در قالب ۸۵ هزار نسخه مجهز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.