آیا بر استاندارد تولید موتور‌سیکلت نظارت می‌شود؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت: کیفیت سوخت و استاندارد خودروها و موتور‌ها بر کاهش آلودگی هوا تاثیر دارند.

سرهنگ رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خودروهای فرسوده درصد قابل توجهی از خودروهای حاضر در سطح شهر تهران هستند. خودروها و اتوبوس‌هایی که پیمایش زیادی دارند و خودروهایی که وظیفه جابجایی مسافران را دارند مثل تاکسی‌ها و از صبح تا شب در سطح شهر تهران تردد می‌کنند و همچنین خودروهایی که وظیفه باربری را بر عهده دارند متاسفانه درصد زیادی از خودروهای فرسوده را شامل می‌شوند.

وی افزود: اگر مشکل خودروهای فرسوده حل شود و تاکسی، اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و وانت بارهایی که مسافر و بار جابجا می‌کنند نوسازی شوند قطعا در کاهش آلایندگی در سطح شهر تهران تاثیرگذار خواهند بود.

سرهنگ رازقی بیان کرد: کیفیت سوخت، کیفیت خودرو، استانداردهایی که می‌بایست خودروها داشته باشند، استانداردهایی که موتورسیکلت‌ها باید داشته باشند بسیار مهم است که در حال حاضر متاسفانه بر کیفیت و استاندارد تولید موتورسیکلت نظارت جدی صورت نمی‌گیرد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در بحث برخورد با خودروهای حمل و نقل عمومی دودزا پلیس دو راهکار دارد اول اینکه به راننده و کسی که با وجود آلایندگی از وسیله نقلیه استفاده می‌کند تذکر می‌دهیم و در مرحله بعدی به سازمان و شرکت مربوطه اخطار لازم را می دهیم. 

وی تصریح کرد: ان‌شاءالله با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای خودروها و موتورسیکلت های برقی و افزایش حمل و نقل عمومی نوید وضعیت بهتری را برای امسال و سال‌های بعدی به همشهریان محترم می‌دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
به شتر گفتن گردنت کجه گفت کجای این هیکل ما راسته نقل موتوریاست میگن آلودگی تولید میکنین میگن چی تولید نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
رفتیم موتور خریدیم صفر اشغال هر جا هم شکایت کردیم میگن به ما ربطی نداره یعنی آشغال والله موتورهای کاربراتوری هم مصرفش کم بود هم خرابی کمی داشت هم تو تهران که سربالایی داره جواب میداد الان با موتورهای انژکتوری تو سربالایی کم میاره دو نفر نمیشه سوار شد ریپ میزنه کیفت لوازم و شاسی بدرد نخور قیمتهد وحشتناک
آخرین اخبار