روستای هرچگان پیشرو در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از رشد چشمگیر اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در روستای هرچگان از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.

حسین برزگر اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌ها متناوب اخیر و کاهش نزولات جوی، تغییر شیوه‌های آبیاری سنتی به روش‌های نوین و هوشمند بسیار ضروری است.

وی با تاکید بر نقش کلیدی این سامانه‌ها در افزایش راندمان و بهره وری مصرف آب و همچنین کیفیت محصولات کشاورزی گفت: در سالیان اخیر استفاده کشاورزان از این سامانه‌ها به شدت افزایش یافته است. 


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:مطالعه و طراحی بیش از هزار هکتار از اراضی این روستا از ابتدای دولت سیزدهم با اعتبارات دولتی در این روستا انجام و از این سطح بیش از ۴۰۰ هکتار با کمک بلاعوض دولتی از محل دور اول سفر ریاست جمهور و ظرفیت سرمایه گذار بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز و به بهره برداری رسیده است و تجهیز مابقی اراضی به سامانه‌های نوین نیز در حال انجام می‌باشد.

برزگر یاد آور شد: اجرای طرح‌های فوق در این روستا افزایش بهره وری و راندمان مصرف آب، افزایش اشتغال و درآمد کشاورزان و مهاجرت معکوس نقش بسزایی داشته و باعث اشتغالزایی بیش از ۱۵۰۰ نفر به صورت مستقیم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار