تاکید نماینده ولی فقیه در استان بر تعلیم مبانی معرفتی در مدارس

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد ازآموزگاران خواست نسبت به تعلیم مبانی معرفتی به دانش آموزان در مدارس اهتمام کنند.

آیت الله حسینی در جمع مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش استان آموزش و پرورش را یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های کشور دانست وگفت: بخش زیادی از هویت و شخصیت نوجوانان و جوانان درمدرسه شکل می‌گیرد.

 وی با تأکید بر ضرورت توجه مضاعف به امر پرورش و تربیت گفت: اگر در انجام همه امورات ارزیابی و نظارت نباشد نمی‌توان نقاط قوت و ضعف را شناسایی و متناسب با آن‌ها برنامه ریزی و مدیریت کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان مسئله نظارت و ارزیابی را مهم توصیف کرد و افزود: مدیران ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس باید تمامی مسائل و مشکلات را رصد و با ارائه راهکار‌های درست و به موقع آن‌ها را مرتفع کنند.

وی با تاکید بر پرهیز از سیاسی کاری و جزیره‌ای عمل کردن گفت: مسئله آموزش و تعلیم و تربیت حوزه تخصصی است و نباید آلوده به مسائل سیاسی، جناحی و طایفه‌ای شود، در غیر این صورت آموزش و پرورش به اهداف غایی و ماموریت ذاتی خود نخواهد رسید.

امام‌جمعه یاسوج در ادامه سخنانش بر داشتن ثبات مدیریت بدون توجه به مسایل جناحی و قومی برای پیشبرد امور هر دستگاه افزود: مدیر هر دستگاه اجرایی که توانمند، جهادی و انقلابی است باید حمایت شود.

وی ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی را در گرو تربیت صحیح و درست دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: نباید اجازه دهیم ذره‌ای از اهداف و آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی عقب نشینی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش اموز گفت: امنیت، استقلال، پیشرفت و عزت امروز ایران اسلامی مدیون خون شهداست و باید قدردان خانواده‌های معظم آنان باشیم.

حسنعلی عزت‌خواه اداره نظارت و ارزیابی را آیینه تمام نمای عملکرد آموزش و پرورش دانست و افزود: استراتژی محوری، تعالی و بهبود مستمر و ارتقاء کیفیت آموزشی در تمامی مقاطع را در دستور کار قرار دادیم.

وی نظارت و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات را سرچشمه پویایی، خلاقیت و نوآوری در بدنه آموزش آموزش برشمرد و گفت:سلامت اداری و رضایتمندی جامعه هدف آموزش و پرورش مرهون تلاش‌های شبانه روزی این قشر زحمت کش است.

عزت خواه با تقدیر و تشکر از تلاش‌های شبانه روزی کارکنان و کارشناسان حوزه نظارت و ارزیابی عملکرد اداره کل و ادرات شهرستان‌ها و مناطق، از آنان خواست بیش از پیش در پیشبرد اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت گام بردارند.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با تشریح عملکرد این حوزه پیش از بازگشایی مدارس تا به امروز گفت: امسال پیش از بازگشایی مدارس بیش از ۲ هزار مدرسه در موضوعات ستاد ثبت نام و طرح مهر در سراسر استان مورد بازدید قرار گرفتند.

محمد دانشی افزود: رعایت عدالت، پاک دستی، فساد ستیزی و ارائه خدمات مطلوب به فرهنگیان و دانش آموزان از اولویت‌های کاری این اداره است.

وی گفت:برای تحقق این مهم نظارت و ارزیابی هم در مدارس و هم در ادارات آموزش و پرورش تا پایان سال به طور مستمر ادامه خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.