اجرای ۵۲۰ هکتار سامانه نوین آبیاری در مزارع کشاورزی استان قزوین

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان از ابتدای امسال تاکنون به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۵۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان از ابتدای امسال تاکنون به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است که از این میزان سامانه نوین آبیاری در قالب ۳۱ طرح اجرا و عملیاتی شده است.

وی افزود: در حال حاضر با این میزان اجرای سامانه نوین آبیاری این استان رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همچنین اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان در سطح ۳ هزار و ۱۹۸ هکتار در قالب ۱۴۶ طرح در دست اجرا است که میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بیش از ۶۲ درصد است.

به گفته وی، تعهد این استان برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری تا پایان امسال، سه هزار هکتار است که در صورت تخصیص اعتبار به موقع و کافی اجرا خواهد شد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: تاکنون ۶۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به روش‌های آبیاری نوین تجهیز شده است.

نیکو خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی ضمن کاهش مصرف آب در اراضی به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند چرا که با توجه به محدودیت و کمبود منابع آبی در استان راهی جز تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار