آماده‌باش پلیس لندن در آستانه تظاهرات گسترده حامیان فلسطین

پلیس لندن که انتظار دارد امروز در این شهر راهپیمایی گسترده‌ای در حمایت از فلسطین برگزار شود، در آماده‌باش است.

انتظار می‌رود که صد‌ها هزار تظاهرکننده امروز شنبه به راهپیمایی طرفداران فلسطین در لندن بپیوندند. راهپیمایی که توسط ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس به‌عنوان بی‌احترامی مورد انتقاد قرار گرفت. سوناک بیم آن را دارد که این تظاهرات باعث خشونت در روز آتش‌بس در انگلیس شود.

براساس گزارش الجزیره، انگلیس روز آتش‌بس را جشن می‌گیرد، روزی که در آن جنگ جهانی اول به پایان رسید و یاد و خاطره جانبازان را گرامی می‌دارد.

 سوناک توضیح داد که با وجود این، باید به تظاهرا کنندگان اجازه تجمع داده شود اما برای جلوگیری از بروز خشونت، پلیس لندن در حالت آماده‌باش کامل است.

از سویی دیگر اعضای مجلس عوام انگلیس ابراز نگرانی کردند و مدعی شدند که گروه‌های راست افراطی به دنبال استفاده از این مناسبت به عنوان بهانه‌ای برای خشونت باشند.

راهپیمایی ملی برای فلسطین چهارمین راهپیمایی است که از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه در پایتخت انگلیس برگزار می‌شود، اما وزیران دولت انگلیس گفتند که باید لغو شود، زیرا این راهپیمایی مصادف با روز آتش‌بس است.

از سویی دیگر استفان یاکسلی لنون، یکی از سران سابق گروه دفاع انگلیس که تظاهرات اغلب خشونت آمیز ضد اسلامی را سازماندهی می‌کند از هواداران خود خواست تا در پایتخت جمع شوند.

 پلیس گفت که حدود دو هزار پرسنل امنیتی را در مسیر تظاهرات مستقر خواهد کرد و متعهد شد که در برابر هرگونه درگیری تدابیر سختگیرانه اتخاذ کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار