آلایش دامی در قزوین به صورت بسته بندی عرضه می شود

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: از اول آذر امسال آلایش خوراکی دام کشتار شده به شکل بسته بندی و با تاییدیه دامپزشکی به صورت بهداشتی عرضه می شود.

امیر جوادی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: در جلسه مشترکی با حضور معاون سلامت و مدیران کشتارگاه‌های دام، مراکز بسته بندی، اتحادیه قصابان مقرر شد آلایش دامی (جگر و دل و قلوه و سیرابی کله و پاچه) به صورت بسته بندی و با درج مشخصات تاریخ تولید و انقضاء و محل تولید عرضه شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از نیاز استان به آلایش دامی از سایر استان‌ها تامین می‌شود این اقدام به صورت مرحله به مرحله در فاز اجرایی قرار خواهد گرفت.

جوادی بیان کرد: در راستای ارتقا سطح بهداشت عمومی و کنترل‌های دقیق بهداشتی بر روی آلایش دامی، با همکاری کشتارگاه‌ها و مراکز بسته بندی مقرر شد از اول آذر امسال در چند فاز، عرضه آلایش دامی در مراکز عمده مصرف، شامل طباخی ها، جگرکی‌ها و مراکز عرضه آلایش سطح شهر به صورت بسته بندی انجام شود.

دکتر جوادی با عنایت به لزوم اجرایی شدن این طرح تاکید کرد وقتی محصولی دارای بسته بندی باشد شناسنامه دار شده و لذا تولید کننده و عرضه کننده می‌بایست پاسخگوی مشکلات بهداشتی احتمالی باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.