امام جمعه بوشهر تاکید کرد:

لزوم توسعه اقتصاد دریا محور در استان بوشهر

امام جمعه بوشهر گفت: دریا به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان محسوب می‌شود که برای توسعه استان باید از این ظرفیت استفاده شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه مطالعات فراوانی برای توسعه اقتصاد دریا محور در استان بوشهر انجام شده است بیان کرد: باید کار‌های بزرگی برای تقویت اقتصاد دریا محور در استان صورت گیرد تا اشهد افزایش نرخ رشد اقتصادی باشیم.

امام جمعه بوشهر بر لزوم تلاش برای عملی شدن سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به مرز‌های طولانی استان بوشهر با خلیج فارس باید شاهد وضعیت اقتصادی بهتری در استان باشیم.

وی با اشاره به همت و تلاش مسئولان استان بوشهر در مسیر توسعه اقتصادی دریا محور تصریح کرد: امیدواریم با تداوم این تلاش‌ها، در آینده شاهد وضعیت بهتری برای استفاده از ظرفیت دریا باشیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری بر تقویت فرهنگ مطالعه در استان تاکید کرد و ادامه داد: باید با ایجاد کتابخانه استاندار و تقویت فرهنگ کتابخوانی زمینه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی فراهم شود.

وی بر حمایت از نویسندگان و ناشران برای تولید کتاب‌های خوب تاکید کرد و افزود: حمایت مادی و معنوی از نویسندگان برای تولید کتاب‌های مناسب و به روز یک ضرورت است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به بزرگی یادواره شهدای شهرستان بوشهر پس از سال‌ها، نیاز است که همه مسئولان برای برگزاری باشکوه این یادواره پای کار باشند و تلاش کنند.

وی نگاه ویژه به جوانان بومی برای اشتغال در صنایع را یک ضرورت دانست و گفت: انتظار می‌رود که بومی‌گزینی در صنایع پارس جنوبی به صورت واقعی انجام شود و وزارت نفت نیز باید به رسالت‌های خود عمل کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری به موضوع غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ادامه داد: برخی از کشور‌ها در مقابل این جنایت‌ها سکوت کرده‌اند که باید به این سکوت پایان دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.