طرح قرآنی «بشری» بیش از ۲۲ هزار دانش‌آموز کشور را زیر پوشش دارد

مدیر کل برنامه ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۲۲ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز در قالب اجرای طرح ملی «بشری» تعالیم قرآنی را در سراسر کشور فرا می‌گیرند.

ابراهیم کرمانی نژاد گفت: در این طرح حدود هشت هزار مربی در سراسر کشور، آموزش خواهند دید و پس از آن تعالیم خویش را به دانش‌آموزان منتقل خواهند کرد.
وی بیان کرد: طرح ملی بشری از تیر ۱۴۰۱ با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت در کشور برنامه‌ریزی و اجرا شده است.
مدیر کل برنامه ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: فعالیت‌های طرح ملی بشری منحصر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه‌های تابعه آن نیست، بلکه این طرح در تمام ارگان‌ها از جمله آموزش و پرورش، مراکز نظامی را زیر پوشش قرار می‌دهد.
کرمانی نژاد مهمترین هدف طرح ملی بشری را انس خانواده‌ها با قرآن و بردن قرآن به داخل منازل بیان کرد و گفت: بیشترین هدف بشری بردن قرآن به تمام منازل و آشنایی بیشتر خانواده با این کتاب آسمانی است.
طرح ملی قرآنی بشری از روز گذشته در مشهد آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

در این طرح ۴۰۰ مربی در مشهد تحت آموزش قرار می‌گیرند و در پایان دوره پس از گذراندن آزمون هایی، مدرک تخصصی دریافت می‌کنند.
در قالب طرح ملی بشری فراگیری قرآن به سبک پیامبر اسلام (ص)، آموزش به روش آکادمیک، ارائه محتوا و مطالب آموزشی استاندارد، جلوگیری از اتلاف زمان، قابل درک برای تمامی اقشار جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا جهت فعالیت در امور قرآنی، ساده‌سازی یادگیری قرائت قرآن کریم و مهندسی تلاوت دنبال می‌شود.

برچسب ها: طرح قرآنی ، حفظ قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.