اجلاس مجمع سالانه بسیج استان کرمان برگزار شد

اجلاس مجمع سالانه بسیج استان کرمان امروز ۱۸ آبان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در اجلاس مجمع سالانه بسیج استان کرمان که در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان  برگزار شد،  گفت: بسیج در صحنه‌های مختلف ارزش خود را به نمایش گذاشته و یکی از پایه‌های مهم قدرت یک کشور است که در آن چهره‌های میدانی جوان و پرجوش در کنار هم قرار می‌گیرند تا هر زمان مشکلی در کشور ایجاد شود بتوانند حل کنند.

او  افزود: بسیج به لحاظ شکل ظاهری یک عِده و عُده دارد و زمانی که شکل می‌گیرد افرادی رسما عضو آن می‌شوند و در بخش‌های مختلف و ماموریت‌های بسیج مهیا و آماده و از سر وظیفه حضور پیدا می‌کنند که این بخش بسیار با ارزش است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از شاهکار‌های جمهوری اسلامی، تشکیل بسیج است که زوایای بسیار مهمی دارد، بیان داشت: زاویه دیگری وجود دارد و نگاه بسیجی که در بخش اول شکل گرفته هوادار و طرفدارانی پیدا می‌کنند و با وجود اینکه عضو رسمی نیستند؛ اما در همان میدانی که بسیج ترسیم کرده حرکت می‌کنند.

او بیان کرد: ذهن و فکر بخش دوم به گونه‌ای در اختیار بخش اول قرار می‌گیرد که ضریب قدرت و توانمندی‌های این بخش را چندبرابر می‌کند که گاهی اگر دنیا هم در مقابل آن صف آرایی کند، موفق نمی‌شود بر آن غالب شود و نمونه آن انقلاب اسلامی است که همین گونه شکل گرفته و همان طور که امام (ره) تنها با شاگردانی معدود، مبارزه علیه شاه را شروع کرد، به لحاظ تحلیل ظاهری و روی کاغذ، امام راحل چیزی در اختیار نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: جریان دوم زمانی تولید شد که ٢ کار مهم انجام داد و نگاه و افکار عمومی را همراه خودش کرد که انقلاب شکل گرفت و پیروز شد.

او  افزود: در هر صحنه‌ای نگاه کنید، تعدادی در غزه مبارزه  و با حماس همراهی می‌کنند که بخش اول به شمار می‌روند؛ اما بخش دوم که توانش از بخش اول بیشتر است فکر و ذهن انسان‌ها است.  

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان داشت: بخش دوم که با غزه همراه شده و قلبشان برای پیروزی غزه می‌تپد دنیا را فراگرفته و در قلب اروپا، آمریکا و در خیابان‌های دنیا طرفدار پیدا کرده و پرچمش بالا است.

او تاکید کرد: اینکه مجامع بین المللی به کُندی عمل کنند، خودشان را در پیشگاه مردم دنیا منفور می‌کنند؛ زیرا پیروزی بزرگ مردم غزه را بخش دوم رقم می‌زند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اضافه کرد: تفکر بسیجی، طرفدارانی در توده‌های مختلف مردم و حتی در کشور‌های اطراف و جهان اسلام دارد.

او تصریح کرد: هر اتفاقی که در استان می‌خواهد رقم بخورد چه نیاز به جمع شدن تمام مجموعه‌ها داشته باشد یکجا باید همگی پای آن بایستند و کسانی باید آن را طراحی کنند.

امام جمعه کرمان گفت: در دبیرخانه مجمع بسیجیان مقرر شد، آن ها تمام مسائل استان که مهم هستند و باید حل شوند را احصا کنند تا برای آن‌ها راه حل بیندیشیم.

سعید کاظمی، رییس مجمع بسیجیان هم گفت: کشور‌هایی که پشت سر رهنمود‌ها و آموزه‌های امام راحل حرکت می‌کنند در ابتدا هزینه سنگینی می‌دهند، مانند اتفاقاتی که برای غزه، یمن، سوریه و لبنان افتاد از آن جمله است و ممکن است این کشور‌ها شیعه یا مسلمان هم نباشند؛   اما، چون این مسیر را انتخاب کردند هزینه آن را می‌دهند.

او با بیان اینکه رزمندگان فلسطینی پا جای پای ما گذاشته و از ما الگو گرفته‌اند، افزود: آن‌ها برای اولین بار از یک دیوار عبور کردند، همچون زمانی که رزمندگان ما در عملیات والفجر ۸ از یک رودخانه عبور کردند.

کاظمی گفت: کشور‌هایی که جنگ را پشت سر گذاشتند، باید الگوی شرایط بعد از جنگ را از ایران بگیرند و به دنبال حل مسائل جامعه باشند و اگر نتوانیم الگوی مناسبی برای جامعه ارائه کنیم دیگران الگو می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تهاجم امروز دشمن در ایران به باور‌ها و اعتقادات است، بیان کرد: حل مسائل در محله، روستا و شهر در دست خودمان است و نیاز به کسی از بالا نیست.

رییس مجمع بسیجیان بیان داشت:: در ۲۳ شهرستان مجامع شکل گرفت و ۱۴۰ کارگروه تخصصی با حضور ۲ هزار و ۶۰۰ نفر افراد صاحب نظر با مدارک دانشگاهی و حوزوی ایجاد شد که به صورت تخصصی نظر و راهکار ارئیه می‌دهند.

در ادامه رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز گفت: ۵ طرح برتر مجمع بسیجیان به عنوان دستورالعمل شورای راهبردی استان در فرمتی خاص قرار گیرد تا هر جا که لازم است دستگاه قضا یا حوزه نمایندگان مجلس برای گره گشایی ورود کنند.

 او ادامه داد: دبیرخانه این مجمع طرح‌های آماده شده را که ناظر به فضای روستا، شهر یا استان است به شورای راهبری ارسال کند؛ زیرا برخی از مسائل در استان قابل حل هستند؛ ولی برخی گره‌ها هستند که باید حاکمیت آن را حل کند.

سردار محمد علی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز با اشاره به مسائل فلسطین و پیروزی رزمندگان گفت: کشور ما همیشه روحیه نسل کشی و کودک کشی رژیم غاصب اسراییل را مطرح می‌کرده است؛ اما بسیاری از کشور‌های دنیا به دلیل سانسور و اخبار جعلی که داشتند از این جنایت‌ها باخبر نمی‌شدند.

 او بیان کرد: اکنون همان دهکده جهانی که خودشان درست کردند بلای جان خودشان شده و مردم دنیا می‌دانند چه بالا‌هایی بر سر مردم بی گناه غزه می‌آورند.

سردار نظری افزود: از یک طرف شکست اطلاعاتی و نظامی رژیم غاصب با تمام تجهیزاتی که تبلیغ می‌کردند و خودشان را از ارتش‌های قوی دنیا معرفی می‌کردند، عیان شده و از طرفی دیگر فکر می‌کردند برای مردم خودشان آسایش به وجود آوردند؛ اما اکنون مردمشان در حال فرار هستند و این در جهان نمایان شده است.

او بیان کرد: ۲۳ مجمع بسیجیان شهرستان در  استان کرمان و ۱۳۲ کارگروه شهرستانی و ۷ کارگروه استانی داریم که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر شبکه نخبگانی مجامع و کارگروه‌ها در این مجمع‌ها در حال فعالیت هستند.

در پایان این اجلاس بیانیه مجمع بسیجیان استان کرمان نیز خوانده شد. در بخشی از این بیانیه آمده که در سالی که با تدبیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده و در شرایطی که دَدمنشی دشمنان اسلام و ظلم و جنایت به اوج خود رسیده است ،اجلاس سالانه مجمع بسیجیان استان کرمان در دیار سردار مقاومت سردار سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار و بیانیه آن در ١۴ ماده اعلام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.