یک عراقی اهل اربیل، سفیر آمریکا در مصر شد

دولت آمریکا همزمان با تشدید تنش‌ها در منطقه یک دیپلمات که اصالتا کُرد عراق است را به عنوان سفیر خود در قاهره انتخاب کرد.

سفارت آمریکا در قاهره اعلام کرد هیرو مصطفی که یک کُرد عراقی و از اهالی اربیل است، سفیر جدید این کشور در مصر خواهد بود.

براساس گزارش شفق نیوز، سفارت آمریکا در قاهره در بیانیه‌ای بر روی پلتفرم ایکس (توییتر سابق) نوشت که سفیر در این زمان برجسته در روابط استراتژیک دوجانبه آمریکا و مصر وظایف خود را بر عهده خواهد گرفت و تلاش‌های خود را برای دستیابی به ثبات، امنیت و رفاه در این کشور تقویت خواهد کرد. 

 سفیر هیرو مصطفی جرج به عنوان سفیر جدید آمریکا در مصر سوگند یاد کرد. بر اساس بیانیه رسمی منتشر شده از سوی کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پایان مارس ۲۰۲۳،  هیرو مصطفی جرج، کرد اهل اربیل را برای سمت سفیر آمریکا در مصر برگزید.

 در این بیانیه آمده است که هیرو مصطفی ۵۰ سال پیش در شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق بدنیا آمد. او دارای مدرک لیسانس از دانشکده خدمات خارجی دانشگاه جورج تاون و فوق لیسانس از دانشگاه پرینستون است و به ۸ زبان  (انگلیسی، کردی، عربی، فارسی، یونانی، هندی، بلغاری و پرتغالی) صحبت می‌کند.

در زندگی هیرو مصطفی که از سن دو سالگی به همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت کرده است، نکته مهمی وجود دارد. شبکه العربیه نیز از زندگی او مستندی تهیه و منتشر کرده است. هیرو در این مستند می‌گوید او و خانواده‌اش عراق را ترک کردند و دو سال را به عنوان پناهجو در ایران گذراندند. سپس در سال ۱۹۷۶ به آمریکا آمدند و درخواست پناهندگی کردند.

هیرو که در سال ۲۰۲۱ توسط بنیاد کارنگی به عنوان یکی از مهم‌ترین مهاجران در آمریکا مورد تقدیر قرار گرفت، با یک مرد آمریکایی هندی به نام راونیش جرج ازدواج کرده است. هیرو اکنون مادر دو دختر است. آریانا ۹ ساله است و خواهرش آشنا که دو سال از او کوچکتر است.

 هیرو مصطفی پیش از این سفیر آمریکا در بلغارستان بود. او معاون سفیر آمریکا در پرتغال و مشاور سفارت در دهلی نو بوده است و در دفتر معاون رئیس جمهور آمریکا در امور مربوط به خاورمیانه و آسیای جنوبی و مرکزی نیز کار کرده است.

برچسب ها: آمریکا ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار