مزیت‌های چابهار بهترین فرصت برای حضور سرمایه گذاران افغانستان است

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: این منطقه آزاد به دلیل موقعیت راهبردی و اتصال به اقیانوس هند و آبهای آزاد مکانی مناسب و بهترین فرصت برای فعالیت‌های سرمایه گذاران مختلف دنیا از جمله افغانستان در زمینه‌های ترانزیت و تجارت است.

  امیر مقدم در حاشیه سفر -هیات عالیرتبه افغانستان به سرپرستی ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر و رئیس الوزرا افغانستان با اشاره به اینکه کشور دوست و همسایه افغانستان مهمترین شریک تجاری و اقتصادی منطقه آزاد است. اظهارکرد: سفر مسوولان بلند پایه افغانستان سبب توسعه روابط تجاری و اقتصادی ۲ کشور شده و این امر می‌تواند بر آبادانی ۲ منطقه کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اینکه ایران و افغانستان اشتراکات فرهنگی و اجتماعی زیادی دارند و سالها ایران اسلامی و استان سیستان و بلوچستان میزبان میلیون‌ها افغانستانی بوده است، افزود: تجار افغانستان می‌توانند در زمینه های مختلف از جمله از ۱۰۰ بسته سرمایه گذاری که آماده داریم سرمایه گذاری کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: رزش بسته‌های سرمایه گذاری حدود ۵۸ هزار میلیارد تومان است و علاقمندان به راحتی می‌توانند با مراجعه به وبگاه منطقه آزاد بسته‌های سرمایه گذاری مورد علاقه خود را به راحتی انتخاب می‌کنند.

مزیت‌های چابهار بهترین فرصت برای حضور سرمایه گذاران افغانستان است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: مزیت‌ها و جذابیت‌های بسته‌های سرمایه گذاری این است که در روز اول وقتی با علاقه‌مندان وارد مذاکره شدیم، اشتیاق سرمایه گذاران را برای حضور فعال و موثر در منطقه آزاد چابهار احساس کردیم. امیدواریم بتوانیم بهره خوبی از نظر سرمایه گذاری، ایجاد رونق و رشد بهتر در منطقه چابهار ببریم.

وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی و تجاری افغانستان باید از فرصت های سرمایه گذاری در بندرچابهار استقبال بیشتری داشته باشند و از طریق این بندر انواع کالا، میوه های تولیدی و معادن استخراج شده را به سایر نقاط جهان صادر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار