کوتاهی متا در کاهش تهدیدات علیه نوجوانان در اینستاگرام و فیس‌بوک

مدیر سابق مهندسی تیم محافظت و مراقبت پلتفرم فیس‌بوک مدعی شد که شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، با وجود آگاهی از آسیب‌های پلتفرم‌هایش برای نوجوانان، برای رسیدگی به آن‌ها اقدامی نکرده است.

آرتور بیجار، یکی از کارمندان سابق متا، در جلسه استماع کمیته فرعی حقوقی سنای ایالات متحده آمریکا درباره رعایت حریم خصوصی حضور یافت و مدعی شد که شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام، طی تحقیقات داخلی از آزار و اذیت و وجود سایر آسیب‌های پلتفرم‌هایش برای نوجوانان آگاه شده؛ اما برای رسیدگی به مسائل موجود، اقدامی نکرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بیجار از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵، مدیر مهندسی تیم محافظت و مراقبت پلتفرم فیس‌بوک بوده و از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ نیز بر حوزه سلامت پلتفرم اینستاگرام تمرکز داشته است.

متا در بیانیه‌ای اعلام کرد که متعهد به محافظت از کودکان و نوجوانان آنلاین است و به ایجاد ابزار‌هایی مانند اعلان ناشناس محتوای آسیب‌رسان بالقوه، تأکید کرد. 

این در حالی است که بیجار در جلسه استماع اعلام کرد که مرتباً با مدیران ارشد شرکت از جمله مارک زاکربرگ، ملاقات می‌کرده و در آن مقطع زمانی، آن‌ها را پشتیبان حفاظت از کودکان و نوجوانان می‌دانسته است. با این حال به این نتیجه رسیده که مدیران اجرایی تصمیم گرفته‌اند، به مخاطرات رسیدگی نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار